Great Wall dezvăluie planurile de producţie în Bulgaria

Cel mai mare producator chinez de SUV-uri, Great Wall Motors a anuntat ca vrea sa produca intre 30.000 si 50.000 de vehicule anual in uzina Loveci, situata la 17 km nord-est de capitala Bulgariei.Great Wall intentioneaza sa produca in aceasta uzina, incepand cu anul 2010, SUV-ul Hover, precum si unele modele de camionete, destinate pietelor din Europa de Est.Potrivit unui purtator de cuvant al companiei, ulterior, va putea fi inaugurata si productia de automobile."Cea mai mare piata va fi Bulgar

Cel mai mare producator chinez de SUV-uri, Great Wall Motors a anuntat ca vrea sa produca intre 30.000 si 50.000 de vehicule anual in uzina Loveci, situata la 17 km nord-est de capitala Bulgariei.

Great Wall intentioneaza sa produca in aceasta uzina, incepand cu anul 2010, SUV-ul Hover, precum si unele modele de camionete, destinate pietelor din Europa de Est.

Potrivit unui purtator de cuvant al companiei, ulterior, va putea fi inaugurata si productia de automobile.

„Cea mai mare piata va fi Bulgaria. Din fericire, mai tarziu putem sa ne extindem vanzarile in mai multe tari est-europene”, a declarat un purtator de cuvant al companiei chineze, citat de ANE.

Potrivit unnui comunicat al guvernului bulgar, eliberat in data de 10 decembrie a.c., Great Wall Motors va investi aproximativ 80 de milioane de euro in uzina din Bulgaria.

Media bulgara a anuntat ca fabrica ar putea fi realizata printr-un joint-venture intre Great Wall si firma autohtona Litex.

Demararea lucrarilor pentru realizarea fabricii este anuntata pentru inceputul anului viitor. Conform partii bulgare, oficialii Great Wall au anuntat ca nu vor opri actualul proiect din cauza crizei financiare.

In Bulgaria incep sa se localizeze si producatori de componente auto care fug de cheltuielile mari din partea vestica a continentului.

Investitia Ford din Romania pare a fi privita si ea cu mare atentie de autoritatile de la sud de Dunare. Oficialii bulgari se asteapta ca o parte dintre viitorii furnizori ai uzinei de la Craiova sa se stabileasca in tara lor, fiind avantajati de climatul investitional propice si de apropierea fata de fabrica.