Totuși, campania face referire la cultura şi istoria ţării, în contextul în care puterea de cumpărare a grecilor a scăzut simţitor în ultimii ani, marcaţi de recesiune şi criza supraîndatorării statului, potrivit site-ului greekreporter.com.
Cifrele demonstrează că Grecia a ajuns, în ultimii ani, una dintre cele mai sărace țări din Uniunea Europeană, însă se bazează foarte mult pe turism. Scopul campaniei este de a trimite un mesaj pozitiv populaţiei şi angajaţilor din turism.
Altfel, lucrurile nu stau deloc bine pentru angajații din sectorul privat. După trei ani de măsuri de austeritate, care au vizat majorarea taxelor şi scăderea pensiilor, aceștia s-au confruntat anul trecut cu încă o reducere de 10% a salariilor.
Firmele private au micşorat remuneraţiile după ce Guvernul a procedat la fel cu angajaţii din sectorul de stat. Unii pensionari, afectaţi deja de reducerea pensiilor, au fost informaţi că vor pierde şi mai mulţi bani în acest an, deşi premierul Antonis Samaras a dat asigurări că nu vor mai fi adoptate măsuri suplimentare de austeritate, potrivit aceleiași surse.
Oficiul central de statistică din Grecia (ELSTAT) a anunţat că în primul trimestru din 2013 indicele privind salariile a scăzut cu 10,09%, comparativ cu perioada similară din 2012 şi faţă de un declin de 7,76% în primele trei luni din 2011.