Cooperarea dintre Organizaţia Naţională a Greciei pentru Turism – GNTO şi Yahoo va include o campanie care se va derula pe o perioadă de trei luni pentru piaţa din SUA, cu 19,8 milioane de reclame, în valoare de 122.301 euro. De asemenea, se va desfăşura o campanie de promovare pentru pieţele din Emiratele Arabe Unite, Arabia Daudită, Qatar, Oman şi Bahrein, cu 50,5 milioane de reclame, în valoare de 157.662 euro.
Canalul de televiziune Travel Channel va prezenta cinci reclame de un minut, de 129 de ori, pentru telespectatorii din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Reclamele sunt în limba engleză şi au ca temă turismul de lux, gastronomia, plajele şi litoralul, oraşele turistice şi stilul de viaţă din Grecia. Bugetul pentru această campanie televizată se ridică la aproximativ 205.000 euro.
Grecia se aşteaptă la un nivel record de turişti în acest an – 27 de milioane – depăşindu-l pe cel de anul trecut – 26,5 milioane – ceea ce va stimula creşterea economică, a afirmat recent Lefteris Kretsos, secretar general pentru Comunicaţii în Guvernul de la Atena.
În ciuda continuării măsurilor de austeritate şi a fluxurilor de imigranţi, Grecia speră să înregistreze anul acesta mai mulţi vizitatori străini decât în 2015.
"27 de milioane este o ţintă majoră – este o piatră de hotar. Există estimări că numărul turiştilor străini ar putea fi chiar mai ridicat, undeva la 27,5 milioane", le-a declarat jurnaliştilor Lefteris Kretsos.
Acesta a adăugat că turiştii vor veni în Grecia pe fondul instabilităţii existente în alte state mediteraneene.
Grecia a demonstrat o performanţă impresionantă în majorarea veniturilor publice, a exporturilor şi în atragerea de fonduri europene, de la cel mai recent pachet de asistenţă financiară, semnat în iulie, a explicat Kretsos.
Acesta a apreciat: "Pentru prima dată din 2010, credem că am depăşit într-adevăr perioada cea mai dificilă şi ne îndreptăm spre o nouă eră de stabilitate politică şi economică".
Grecia se bazează pe monumentele istorice şi plajele sale pentru relansarea economică. Sectorul turismului este principala sursă de venit a Greciei, fiind responsabil pentru 17% din PIB şi angajând 20% din populaţie.