Deja consacrat, Târgul de Turism nu mai este demult o surpriză pentru public: ofertele tour-operatorilor vin cu reduceri semnificative de preț. De fiecare dată, fără excepție.
Mihai D. se pregătește să plătească o vacanță în Grecia pentru la vară. A ales una dintre agențiile aflate în TOP 10, care i-a făcut o ofertă „irezistibilă“: 220 de euro pentru nouă nopți, cu transport inclus și cazare la patru stele. L-a ajutat și gașca de prieteni, în total cinci, astfel încât să obțină un tarif mai special.
Dar, crede el, avantajul cel mai mare a fost dat de Târgul de Turism (n.red. – organizat în perioada 12 – 15 martie), pe care „l-a colindat în lung și-n lat“, încă din prima zi, pentru a decide, în final, să aleagă una dintre destinațiile clasice. Mihai D. este unul dintre cei aproximativ 30.000 de vizitatori estimați pentru ediția din această primăvară a târgului, toți potențiali clienți ai celor 280 de firme care și-au expus ofertele. Cu mic cu mare, tour-operatorii au avut la dispoziție peste 11.000 mp, la Romexpo și au încercat să transforme spațiul în „cel mai primitor loc“.
„Preconizăm că se vor vinde cel mai bine charterele spre Turcia, Grecia, Spania, Italia și, bineînțeles, Tunisia. Prețurile vacanțelor încep de la 199 de euro pentru chartere către Grecia și ajung până la 567 euro pentru destinații precum Aqaba (Iordania) sau Coasta de Azur, incluzând transportul și șapte nopți de cazare. Cel mai mare discount, de până la 50% plus 7% reducere de târg, este oferit pentru o vacanță în Rodos“, a spus Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, pentru Capital, în prima zi a târgului.
Omul de afaceri crede că numărul turiștilor români care vor achiziționa vacanțe în perioada târgului va crește cu 40% față de aceeași perioadă a anului trecut. Grosso modo, reprezentanții marilor agenții sunt convinși că vor vinde de câteva sute de mii de euro fiecare, între 12 și 15 martie, în multe cazuri reducerile depășind 50% din valoarea inițială a pachetului. „Estimăm vânzări de aproximativ 500.000 de euro la această ediție, în special datorită ofertelor de pachete de servicii turistice charter și a celor pentru destinațiile exotice. În acest an, operăm curse charter către 14 destinații, noutățile fiind charterele către Bodrum, Lefkada și Tunisia“, a declarat și Cosmin Marinof, manager de vânzări TUI TravelCenter prin Eurolines. De altfel, acesta a subliniat că românii încep să-și rezerve vacanța tot mai din timp, din septembrie-octombrie pentru vara anului următor, și din perioada aprilie-mai pentru vacanțele din noiembrie-martie.
Creșteri de până la 50% ale vânzărilor
Evident, calculând și comparând estimările pe care le fac jucătorii, cele câteva zile de expunere de la târg vor crește vânzările fiecărei agenții în parte cu 10% până la 50%. Diferența va fi dată, cel mai probabil, de „ineditul ofertei“, combinat cu „o reducere consistentă“ aplicată la achiziția pachetului. „Anticipăm o creștere de 12%-15% a vânzărilor, față de perioada similară a anului trecut. Printre cele mai importante promoții se numără vacanțele 1+1 în Antalya și reducerile de până la 35% pentru pachete. De asemenea, programul de rezervări early booking a fost prelungit până la 31 martie“, a spus Mădălina Grosu, product manager Happy Tour Group. Cât despre „ofertele speciale“ pe care le promovează Christian Tour, în perioada târgului, acestea variază de la destinații noi (Tunisia, Egipt, Madeira), până la noi pachete de croazieră și circuite culturale. Cu alte cuvinte, croazierele (Pegas Holidays) au prețuri de la 450 euro de persoană (Italia – Malta –Tunisia – Spania- Franța), până la 660 euro de persoană (Germania – Marea Britanie – Irlanda).
Mai departe, piața româneacsă de turism ar putea să aibă o ușoară creștere anul acesta, fiind strâns legată și de ceea ce se va întâmpla la nivel politic. Lucia Morariu, președinte și director general al Eximtur, este de părere că vom asista la o creștere de 3%-4% în zona turismului general, așa cum s-a întâmplat și anul trecut, fără mișcări radicale din partea companiilor, măsuri extreme care să tulbure piața. „Depinde foarte mult de stabilitatea politică. La noi, orice mișcare din acest punct de vedere influențează circulația internă sau externă. Cu atât mai mult, cu cât perioada care urmează este cea mai importantă pentru noi din punct de vedere al vânzărilor. Acum au început și Târgurile. Evident, ne dorim ca politicul să nu influențeze decizia românilor de a-și cumpăra o vacanță“, a subliniat Morariu.
CÂTEVA DESTINAȚII
- SICILIA Începând de la 399 euro de persoană, un pachet complet, cu transport inclus;
- COSTA DEL SOL Între 350 de euro și 500: aceasta este valoarea medie pentru o singură persoană;
- RHODOS De la 250 de euro este valoarea unui sejur de șapte nopți, transport cu autocarul;
- MOSCOVA Prețul mediu pentru o vacanță este de 300 de euro, de persoană, în perioada Târgului.