Compania greaca Inform P. Lycos, impreuna cu doua fonduri de investitii (Keyway din Cipru si Balkan Fund din Grecia), a platit 20 milioane de marci germane pentru preluarea Euro Paper Converting, parte a grupului RTC. Din aceasta fuziune se naste o noua companie, Inform Lycos SA. Conducerea Euro Paper spune ca Inform mosteneste 40% din piata formularelor de afaceri si peste 30% din cea a rolelor pentru casele de marcat, care impreuna inseamna un profit anual de aproximativ trei milioane de marci
Compania greaca Inform P. Lycos, impreuna cu doua fonduri de investitii (Keyway din Cipru si Balkan Fund din Grecia), a platit 20 milioane de marci germane pentru preluarea Euro Paper Converting, parte a grupului RTC. Din aceasta fuziune se naste o noua companie, Inform Lycos SA. Conducerea Euro Paper spune ca Inform mosteneste 40% din piata formularelor de afaceri si peste 30% din cea a rolelor pentru casele de marcat, care impreuna inseamna un profit anual de aproximativ trei milioane de marci germane. Vicentiu Zorzolan, directorul general al Euro Paper Converting, crede ca aceasta companie ar putea sa reprezinte o rampa de lansare pentru afacerile grupului grec din aceasta parte a Europei. Panagiotis Lykos, presedintele si fondatorul companiei Inform Lykos, confirma de altfel planurile de extindere in Bulgaria, Moldova, Ungaria si tarile din fosta Iugoslavie.
Extrapoland afacerea de saptamana trecuta catre piata romaneasca de ambalaje, tipizate si documente de afaceri, trebuie sa spunem ca, potrivit unui studiu, marii producatori mondiali si-au fixat pentru urmatorii cinci ani drept tinta preferata pietele din Romania si Bulgaria, care vor inregistra cea mai mare dezvoltare in domeniu dintre toate tarile Europei Centrale si de Est.
Aceasta evolutie are doua explicatii. In primul rand, intarzierea fata de tarile din jur pe care Romania si Bulgaria o inregistreaza in privinta alinierii la standardele vestice de calitate. In al doilea rand, este vorba de un „asalt” al marilor lanturi occidentale de supermarketuri si a companiilor multinationale pe cele doua piete, mai ales in Romania. Aceste companii prefera ambalaje „tip” si de aceea, de cate ori intra intr-o noua zona de afaceri, sunt imediat urmate de principalii lor furnizori din Vest. „Credem ca in domeniul packaging-ului, Romania va atrage investitii de peste 100 de milioane de dolari (in urmatorii cinci ani, n.r.), mai ales ca mai toti investitorii alimentari mondiali au decis sa-si deschida filiale in aceasta tara”, apreciaza analistul Andrew McCormick de la Marketpower. Sporirea cererii de ambalaje in Europa de Est „a pus pur si simplu in umbra cifrele de crestere inregistrate in principalele tari din Asia”, desi producatorii au intampinat destule probleme in zona, spune McCormick.
Companii de birotica
Compania Cifra de afaceri Numar de angajati
Austral Trade 4,9 milioane USD 120
RTC 86 milioane DM 966
Top Birotica 1,55 milioane USD 52
Producton 1,28 milioane USD 37
Eurom Group 1,06 milioane USD 30
Focus Office 0,35 milioane USD 20
Kontrax Solutions 0,2 milioane USD 35
3M Romania necunoscut 33
Top Desk Service necunoscut 4
Sursa: Camera de Comert
Tranzactia in cifre
Euro Paper
Cifra de afaceri 2000 15 mil.DM
Profit 2000 2,8 mil. DM
Cifra de afaceri 2001 17 mil. DM
Profit 2001 3 mil. DM
Numar de angajati 250
RTC
Cifra de afaceri 86 mil. DM
Profit 2000 4 mil. DM
Lycos
Cifra de afaceri 2000 56,5 mil. euro
Profit 2000 17,6 mil. EURO
Sursa: companiile