Noua autostradă finanţată de Comisia Europeană face parte dintr-o serie de proiecte prezentate în luna noiembrie de executivul comunitar pentru a sprijini reluarea creşterii economice în Grecia prin folosirea fondurilor structurale. “Acesta este un proiect de infrastructură emblematic de care va beneficia economia greacă”, a semnalat într-un comunicat comisarul european pentru politica regională, Johannes Hahn. El a precizat că acesta şi alte proiecte similare vor contribui la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale grecilor şi vor crea oportunităţi de lucru imediate.
Autostrada respectivă face parte din Reţeaua Transeuropeană de Transport şi va avea 48,5 kilometri care vor conecta zona Aktio cu axa occidentală nord-sud a Greciei, se arată într-un anunţ al Comisiei Europene, citat de Agerpres.
DW: România riscă să piardă fondurile neutilizate, în favoarea Greciei
România riscă să piardă definitiv sume importante din fondurile europene gratuite care ar putea fi alocate, în condiţiile crizei actuale, Greciei în primă istanţă sau poate şi Spaniei, scria DW în urmă cu o săptămână. Liderii europeni speră, în acest fel, să-i determine pe greci să voteze în 17 iunie cu acele partide care susţin măsurile de austeritate şi care ar face posibilă menţinerea ţării în zona euro. Aceste fonduri nu sunt însă altceva decât fondurile structurale (gratuite) rămase neutilizate şi care, potrivit Comisiei Europene ar reprezenta, pentru perioada care se încheie în 2014, 80 de miliarde de euro.
O parte însemnată a acestor sume de bani ar reveni teoretic României, care nu a reuşit să utilizeze decât foarte puţin. În plus, multe din fondurile deja utilizate sunt grevate de suspiciuni sau chiar fraude dovedite de organismele specializate. În aceste condiţii România are mari dificultăţi în a pleda pentru reportarea fondurilor neutilizate pentru perioadele următoare, observă Deutsche Welle, citat de Agerpres.