Compotul şi salata de fructe ar putea face concurenţă iaurturilor după ce o asociaţie agricolă din Grecia va aduce în România compotul la cutiuţe de plastic.

Românii ar putea găsi de anul viitor în supermarket, dar şi la restaurante,  compoturi şi salate de fructe la cutii de plastic de 120 g sau 300 g.

„Aceste produse au mare succes în Anglia, Germania şi ţările scandinave şi este o alternativă la gustarea dintre mese. Compotul de fructe va concura cu iaururile. În Europa Centrală este utilizat mai ales de femei pentru că nu are conservanţi, nu are zahăr şi este foarte bun pentru dietă”, a spus Kasapis Konstantinos, directorul comercial al Cooperativei Asociaţiilor Agricole AL.M.ME din Grecia.

Promovare agresivă în supermarket

El a arătat că Asociaţia doreşte intrarea pe piaţa românească, şi în acest sens negociază cu mai multe firme de distribuţie şi cu supermarketurile. În perioada următoare va fi efectuată o promovare agresivă, marile magazine urmând să primească gratuit produsele pentru a le distribui.

„Avem un buget alocat pentru 2010 în scopul promovării produselor pe piaţa românească. Există piaţă pentru produsele noastre, deşi nu este la fel de dezvoltată ca cea din Europa Centrală. Am făcut deja cercetări de piaţă şi acum vom încerca să vedem practic cum vor fi primite compoturile şi salatele de fructe”, a spus Konstantinos.

Se mizează pe cutiuţele de plastic

Asociaţia elenă procesează zilnic 50 tone de fructe. „Utilizăm 30 mii tone de materie primă, de la piersici, la kiwi, portocale, cireşe, mere. Producem compot de piersici şi salată de fructe pe care o exportăm mai ales în Anglia, unde deţinem 60% din piaţă, în Germania, ţările scandinave, SUA, Canada, Japonia, Coreea. În prezent, în România ajung produsele noastre pe filieră germană, ei importându-le de la noi şi exportându-le apoi în România”, a spus reprezentantul AL.M.ME.

Produsele sunt comercializate în magazine în cutii metalice de 125g, o jumătate de kilogram sau un kilogram, iar pentru catering în ambalaje de până la cinci kilograme.
„În ultimii ani am investit într-un ambalaj de plastic de 120 g şi 300 g, produsele ambalate în aceste cutii au mare succes în Europa şi sperăm să aibă şi în România”, a mai arătat Konstantinos.