În condiții de polei și lapoviță, și la viteză mică mașina poate fi extrem de greu de controlat. Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat cum să conducem corect iarna astfel încât să evităm accidentele.

„Pe polei ai o aderență de 10%, 15% față de 100% cât ar trebui să ai aderența normală, ceea ce înseamnă că nu mai contează viteza de reacție. Singurul lucru care te poate salva este anticiparea, adică că s-ar putea să se întâmple, să reduci din timp, să te gândești, să testezi din când în când aderența.

Cu cât e mai frig afară, avem aderență mai bună, cu cât e mai cald afară, avem aderență mai puțin bună. Vorbim de căldură relativă, deci vorbim în jur de 0 grade. Dacă știm aceste lucruri, să avem mașina bine echipată, să știm că trecerea de pe zăpada bătută, pe gheață sau polei înseamnă diferență foarte mare de aderență. Dacă știm să urmărim gheața neagră, adică poleiul. Ce înseamnă asta – merg pe o șosea care e doar umedă sau are asfaltul negru sau are doar un strat mic de apă, e doar culoarea asfaltului și în orice moment poate să apară poleiul”, a spus Titi Aur, expert în conducere defensivă, la Digi24.

Numărul de accidente rutiere va crește în România

În luna august, Titi Aur a reacționat la o măsură dintr-un proiect de lege din Parlament care prevede că radarele rutiere vor fi permise doar în mașini înscripționate, amplasate doar în locuri semnalizate anterior.

„Este un proiect al politicienilor şi MAI e împotrivă. Din păcate, tot ce vine de la politicieni e de relaxare, în timp ce tot ce vine de la MAI e de constrângere, să te facă să nu mai greşeşti.  Povestea cu radarele marcate inscripţionate nu va face nimic altceva decât ca acolo unde te avertizează că e radar să mergi încet, iar în acea zonă va fi bine, dar în restul locurilor toată lumea va merge mai tare. Asta şi pentru că toată lumea va şti că dacă apare un radar neanunţat, el nu va putea să îi amendeze.

Asta înseamnă că se va putea merge cu 200 km/h, fiecare cu cât vrea, acolo unde nu există radar. Asta va duce la creşterea numărului de accidente. Dacă am avea 1 milion de poliţişti să stea la fiecare colţ de stradă, probabil ar fi în regulă, dar e puţin probabil aşa ceva. Deci probabil vor fi radare doar în locurile speciale, unde au fost accidente, ceea ce înseamnă că se vor muta punctele negre în altă parte, la câţiva kilometri distanţă. Nu e o rezolvare”, a declarat atucni Titi Aur.