Această dilemă cu privire la încălzirea motorului pune mulți șoferi pe gânduri pe timp de iarnă. Acest reflex vine din generațiile trecute când tehnologia motoarelor nu era atât de avansată și autoturismele aveau carburator.

În acea perioadă a carburatoarelor, dacă acesta nu era încălzit cum trebuie șoferul risca să rămână cu mașina în pană, deoarece nu era asigurată combinația optimă de aer și combustibil în motor. De atunci motoarele au evoluat, dar obiceiul de a încălzi motorul a rămas.

Încălzitul motorului ar trebui să devină un obicei demult apus

Aceștia pornesc motorul și îl lasă să funcționeze cu frâna de mână trasă, pentru a se încălzi.

În zilele noastre, acest lucru „ajută” doar la golirea rezervorului mai repede, deoarece motorul nu îl ajuți cu nimic, iar la prețurile la care au ajuns carburanții acest obicei este unul cu adevărat păgubos.

Specialiștii spun că motoarele din zilele noastre nu mai au nevoie de încălzire cu mașina în repaus, ci se încălzesc cel mai bine în timpul mersului.

Mai mult de atât, Agenția Resurselor Naturale din Canada susține că o mașină care staționează pentru a fi încălzit motorul consuma mai mult combustibil.

Pentru acest test au fost expuse unei temperaturi de -18 grade Celsius trei mașini. Una a fost încălzită 5 minute, a doua 10 minute, iar a treia a pornit imediat.

6 miliarde de dolari irosiți

S-a constatat astfel că față de automobilul care a pornit fără ca să-i fie încăzlit motorul, prima mașină a înregistrat o creștere a consumului de combustibil ce variază între 7 % și 14 %, pe când a doua mașină care a staționat 10 minute a înregistrat o creștere ce a variat între 12%  și 19 %.

În plus, potrivit aceluiași studiu, dacă nord americanii nu ar fi încălzit motorul iarna, toți șoferii la un loc ar economisi o sumă de 6 miliarde de dolari, care sunt irosiți la stațiile de alimentare din cauza creșterii consumului de carburant.