Problemele continuă pentru compania Boeing. Angajații aflați în grevă din 13 septembrie au refuzat oferta de creștere salarială cu 35 de procente. Șeful companiei spune că aceasta se află la o răscruce de drumuri.
Greva muncitorilor Boeing continuă
Muncitorii de la Boeing, aflați în grevă de la jumătatea lunii septembrie, au respins o nouă ofertă salarială făcută de compania aeronautică.
Oferta propusă includea o creștere de 35% a salariilor pe parcursul a patru ani, însă 64% dintre membrii sindicatului International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) au votat împotriva acestei propuneri.
Contextul grevei și impactul asupra companiei
Peste 30.000 de angajați au intrat în grevă pe 13 septembrie, după ce oferta inițială a fost respinsă masiv, cu 95% dintre lucrători votând împotriva ei. Aceasta este a doua oară când muncitorii resping o propunere de acord, demonstrând tensiunea profundă dintre angajați și conducerea companiei.
Kelly Ortberg, CEO-ul Boeing, numit în funcție în august, a avertizat că firma se află într-o „răscruce de drumuri”, în timp ce compania se confruntă cu pierderi de aproximativ 6 miliarde de dolari.
Ortberg a subliniat că, după ani de dificultăți, reluarea producției va fi un proces dificil, greva având deja un impact sever asupra performanței financiare a Boeing.
Pierderile operaționale pentru divizia de avioane comerciale au ajuns la 4 miliarde de dolari, iar divizia de apărare a înregistrat pierderi de 2,4 miliarde.
Reacția muncitorilor și perspectivele negocierilor
Sindicatul IAM a declarat că muncitorii doresc o compensare adecvată pentru „10 ani de sacrificii”.
Ei susțin că actuala criză reflectă „democrația la locul de muncă” și că aceasta este o consecință directă a modului în care Boeing a tratat angajații de-a lungul anilor.
În ciuda grevei, care afectează producția și furnizorii Boeing, compania a evitat să comenteze respingerea ofertei.
Ortberg a recunoscut dificultățile întâmpinate de firmă și a declarat că greva costă aproximativ 100 de milioane de dolari pe zi.
În plus, problemele cauzate de accidentele recente, inclusiv explozia unei piese de avion și eșecul misiunii spațiale Starliner, au afectat reputația companiei.
Efectele pe termen lung și planurile de redresare
Cu un portofoliu de 5.400 de comenzi, Boeing are încă o bază solidă pentru viitor, însă reluarea activității după grevă va fi dificilă. Ortberg a subliniat importanța unei reveniri corecte și eficiente la producție, avertizând că reluarea operațiunilor va fi un proces mult mai complex decât oprirea acestora.
Boeing a anunțat deja planuri de reducere a forței de muncă cu 10%, în timp ce mii de angajați se află în concediu din cauza grevei. Furnizorii companiei, precum Spirit AeroSystems, au început să resimtă impactul grevei. Aceștia au concediat temporar 700 de muncitori și avertizează că alte disponibilizări ar putea urma dacă greva va continua.