UFO, sindicatul personalului navigant al Lufthansa, a demarat greva vinerea trecută din cauza condiţiilor de pensionare anticipată, iar marţi a anunţat prelungirea grevei şi pentru perioada 11 – 13 noiembrie 2015, în intervalul orar 04,00 – 23,59 pentru toate zborurile de pe/către aeroporturile Frankfurt, Munchen şi Dusseldorf. 

Grevele de la Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană, nu afectează şi activitatea subsidiarelor sale Eurowings, Germanwings, Swiss şi Austrian Airlines. 

Până acum Lufthansa a anulat aproximativ 3.700 de zboruri, fiind afectaţi 443.000 de pasageri. 

Greva l-a forţat miercuri pe şeful Lufthansa, Carsten Spohr, să zboare cu firma rivală Air Berlin, de la Berlin la München. 

Conducerea companiei Lufthansa a depus marţi un recurs la tribunalele din Darmstadt şi Dusseldorf după ce primele patru zile de grevă au condus la anularea a peste 1.800 de zboruri şi au afectat sute de mii de pasageri. Tribunalul din Darmstadt a respins în noaptea de marţi spre miercuri recursul depus de Lufthansa şi argumentul său potrivit căruia greva personalului navigant ar fi ilegală. 

Lufthansa a demarat negocierile cu diferite categorii de salariaţi în încercarea de a reduce costurile şi a putea concura cu companiile low cost precum şi cu transportatorii din Golful Persic. 

Separat, sindicatul piloţilor de la Lufthansa, Vereinigung Cockpit (VC), a depus o plângere la Curtea Constituţională din Germania pentru a contesta o decizie a unui tribunal care a obligat VC să pună capăt grevei sale în luna septembrie. Piloţii de la Lufthansa au declanşat 13 greve în ultimele 18 luni. 

Analistul Jochen Rothenbacher de la Equinet estimează costul celei mai recente greve la 20 milioane de euro (21 milioane de dolari) pe zi, în funcţie de numărul zborurilor anulate. Costurile totale în urma săptămânii de grevă anunţate de sindicat se ridică la aproximativ 140 de milioane de euro. 

Lufthansa a oferit personalului navigant posibilitatea de a continua să se pensioneze la vârsta de 55 de ani, dar cu condiţia modificării sistemului de pensii, astfel încât majorările anuale să nu fie garantate, ci să fie în funcţie de evoluţiile pieţei. Aceasta înseamnă că, în situaţia scăderii pieţelor, contribuţiile la fondurile de pensii ale personalului navigant se reduc. 

Conducerea Lufthansa vrea să înfiinţeze o nouă divizie low-cost, numită Eurowings, cu sediul în Austria, care va plăti salarii mai mici decât în Germania şi, de asemenea, va prelua o parte din rute în cadrul reorganizării operaţiunilor grupului. 

Lufthansa se confruntă cu dificultăţi în urma concurenţei venite de la companiile low-cost, precum easyJet şi Ryanair, şi a companiei Etihad, din Orientul Mijlociu, care a preluat o participaţie în grupul german Air Berlin. 

AGERPRES