În perioada iulie-septembrie 2014, profitul operaţional al Air France-KLM, al doilea transportator european, a scăzut la 247 milioane de euro, de la 641 milioane de euro în trimestrul trei din 2013. Efectul combinat al grevei şi scăderea cererii în lunile de iarnă vor reduce cu 500 milioane de euro ţinta de câştiguri pentru 2014, de 2,3 miliarde de euro. De asemenea, compania îşi va ajusta investiţiile şi îşi va reduce costurile în 2015.

'Pe lângă efectele grevei, estimăm, de asemenea, că piaţa va rămâne lentă în trimestrul patru din 2014. Economia europeană încă se confruntă cu dificultăţi dar efectele temerilor privind Ebola rămân limitate', a afirmat directorul financiar al Air France, Pierre-Francois Riolacci.

Acesta a dezminţit informaţiile din presa olandeză care anunţau că va concedia 7.500 de angajaţi în Olanda, sau 25% din totalul forţei de muncă. Două publicaţii din Olanda au raportat că miercuri vor fi anunţate concedierile, după prezentarea rezultatelor financiare trimestriale înregistrate de Air France-KLM.

Miercuri, acţiunile Air France-KLM înregistrau un declin de 1,38%, la 6,55 euro, la bursa de la Paris.

Pentru a-şi majora finanţele, Air France a anunţat că ar putea vinde restul participaţiei de 4,4 % pe care o deţine la compania Amadeus.

În 17 octombrie, Air France-KLM a ajuns la un acord cu sindicatele piloţilor privind dezvoltarea subsidiarei sale low-cost Transavia, motivul grevei de 14 zile declanşate în septembrie.

Flota Transavia va fi extinsă, dar sediul societăţii va rămâne în Franţa. După săptămâni de negocieri dificile, conducerea Air France şi principalul sindicat al piloţilor, SNPL, au acceptat ca flota Transavia să fie majorată cu până la 37 de avioane, până în 2017. Limita maximă va fi de 40 de aeronave, faţă de 17 în prezent, conform sindicatului.

Deşi cererea greviştilor privind un contract unic pentru toţi piloţii companiei nu a fost acceptată, piloţii Air France care se vor muta de bunăvoie la Transavia îşi vor menţine actualele contracte. Piloţii Transavia zboară anual 700-800 de ore, mai mult faţă de media de 600 de ore la Air France, la zborurile pe distanţe medii.

Greva de 14 zile declanşată în septembrie avea ca scop împiedicarea dezvoltării Transavia Europe, înregistrată în Portugalia, care ar fi dus la modificarea contractelor piloţilor.

Air France este în proces de reorganizare, urmând să renunţe la 2.800 de angajaţi, pentru a face faţă concurenţei companiilor low-cost, cum ar fi EasyJet şi Ryanair.

AGERPRES