Grupul austriac XXXLutz își va începe activitatea în România joi, când va deschide la Timișoara prima unitate operată sub sigla Mömax.

„Am investit 4 milioane de euro, am început totul acum un an, în februarie 2017, când am fost însărcinat cu deschiderea acestui magazin la Timișoara. Am ales Timișoara pentru că avem o infrastructură puternică, este foarte importantă autostrada care trece pe lângă oraş și pentru că sunt foarte mulți vorbitori de limba germană, iar noi avem nevoie de colegi care vorbesc și limba germană”, a spus Grigassy, citat de Caraș Online.

„Avem 4.200 de metri pătraţi, avem încă 4.000 de metri pătraţi de depozit, acesta este plin și așteptăm clienții. În depozit avem aproape 10 milioane de euro stoc. Am adaptat prețurile la buzunarele clienților noștri, avem prețuri foarte bune și am făcut foarte multe oferte pentru deschidere, pentru luna martie și aprilie”, a ad[ugat directorul de v\nz[ri.

Zona a fost aleasă pentru că oamenii cunosc limba germană şi maghiară, dar şi pentru pregătirea lorUnitatea timişoreană a angajat numeroşi pensionari şi va colabora şi cu studenţi.

„25% sunt pensionari, am angajat pensionari pentru că nimeni până acum nu s-a gândit la pensionari. Noi credem că și pensionarii au un potențial foarte mare, cei care vor să lucreze și vor să fie activi pe piață nu găseau până acum un loc de muncă așa cum am oferit noi. Noi credem că echilibrul între tinerii și pensionarii angajați este foarte sănătos. Pensionarii au experiență de viață, sunt calmi, pot să se ocupe cu clienții mai ușor. Și cei care vor să lucreze au primit o șansă și ne-au dat și nouă o șansă foarte mare. Oamenii au de la 60 până la 67 de ani. Prima dată începem activitatea noastră în Timișoara și apoi vrem să deschidem magazine și în alte locații din România”, a mai declarat Janos Grigassy.

Ce nume noi intră anul acesta în România

Domenii cum ar fi comerțul cu mobilier și îmbrăcăminte, dar și transportul aerian sau imobiliarele s-au îmbogățit anul acesta cu mărci proaspăt sosite de peste hotare, ce par hotărâte să facă o concurență serioasă jucătorilor vechi.

 

 

La începutul lui martie, retailerul de mobilă austriac XXXLutz va deschide primul său punct de vânzare din România. Este vorba de o unitate de 4.200 de metri pătraţi ce va fi inaugurată la Timişoara, pe Calea Aradului, sub brandul mömax. Magazinul va avea, de asemenea, două depozite, unul în imediata apropiere şi unul situat într-un centru logistic din oraş.

„Amenajarea magazinului, incluzând compartimentarea, decorarea, aranjarea mobilierului şi a accesoriilor, a durat 12 luni. Pregătirea personalului s-a făcut în Austria şi Ungaria. După o investiţie de peste patru milioane de euro, magazinul mömax din Timişoara este pregătit de deschidere în data de 8 martie“, au comunicat presei reprezentanţii companiei.

Noul jucător plănuieşte să fie un concurent direct al suedezilor de la Ikea, mai ales că aceştia întârzie încă să înceapă lucrările la magazinul din Timişoara de care se vorbeşte de circa un deceniu. Asta în ciuda faptului că interesul celor din zonă ar fi fost semnificativ, exprimat inclusiv prin numărul mare de comenzi online primite din Timiş şi Arad, dar şi prin drumurile făcute de mulţi localnici la unitatea Ikea din Budapesta. XXXLutz operează în prezent 260 de magazine în nouă ţări din centrul şi nordul Europei (Austria, Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Suedia, Slovenia, Croaţia şi Serbia) şi 22.000 de angajaţi.

 

Străinii vor să ne îmbrace 

Tot dinspre centrul continentului, de această dată din Germania, va intra în curând pe piaţa locală o altă marcă celebră. Este vorba de retailerul de îmbrăcăminte Kik Textilien, care este deja prezent în ţările baltice, Polonia, Ucraina, Belarus, Rusia şi chiar Kazahstan, asta pe lângă filialele din centrul şi vestul continentului (Ungaria, Slovacia, Cehia, Slovenia, Croaţia, Italia, Austria şi Olanda). În total, este vorba de aproximativ 3.200 de magazine cu produse de tip discount (70% haine şi restul textile, accesorii, papetărie şi jucării) şi de circa 20.000 de angajaţi.

Kik aparţine de grupul Tengelmann, care a mai fost prezent pe piaţă autohtonă cu două branduri: lanţul de supermarketuri Plus Discount, care a fost preluat Lidl în 2011, şi reţeaua de magazine de bricolaj OBI, care s-a retras de pe piaţă în urmă cu câţiva ani din cauza rezultatelor slabe. Nu este clar cu câte unităţi va începe expansiunea Kik în România, însă având în vedere că este vorba în general de magazine de dimensiuni medii (câteva sute de metri pătraţi) şi a căror amenajare nu presupune costuri prea mari, cel mai probabil vom asista la un număr destul de mare de deschideri în următoarea perioadă.