Grindeanu dezvăluie progresul Autostrăzii A7 Focșani – Bacău. Cât de aproape suntem de finalizare
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat joi că stadiul fizic al lucrărilor pe Lotul 2 al Autostrăzii A7 Focșani – Bacău a ajuns la 42%. Oficialul a publicat pe pagina sa de Facebook imagini recente ale șantierului, evidențiind progresele semnificative realizate până în prezent. Potrivit acestuia, antreprenorul care se ocupă de acest tronson are în prezent 280 de muncitori și 200 de utilaje mobilizate pe șantier.
La finalul anului 2025 vom putea circula pe mai mult de 240 de kilometri
Sorin Grindeanu a evidențiat angajamentul autorităților de a finaliza această secțiune crucială din Autostrada Moldova, precizând că, dacă ritmul actual de lucru va fi menținut, până la finalul anului 2025 vor fi deschiși peste 240 de kilometri de autostradă, de la nodul Dumbrava (Ploiești) până la Bacău, iar acest proiect major va conecta mai multe orașe din Moldova, îmbunătățind considerabil infrastructura rutieră din estul țării.
„Dacă se va păstra ritmul actual de lucru şi pe acest şantier, la finalul anului 2025 vom putea circula pe mai mult de 240 km de autostradă, de la nodul Dumbrava (Ploieşti) până la Bacău”, a declarat Grindeanu, subliniind angajamentul autorităților de a finaliza această secțiune importantă din Autostrada Moldova.
Această autostradă, care face parte dintr-un proiect național major, va conecta mai multe orașe din regiunea Moldovei și va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră din estul țării.
Pentru Lotul 2, contractul de execuție are o valoare de 2,48 miliarde de lei (fără TVA), fiind finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ministrul a explicat că ritmul lucrărilor depinde de o coordonare bună între constructori și autorități, dar și de mobilizarea eficientă a resurselor. În paralel, lucrările pe Lotul 1 (Focșani – Domnești Târg), care sunt realizate tot de constructorul român UMB, au progresat și ele semnificativ, atingând același procentaj de 42%.
Grindeanu a vorbit despre lucrările la Lotul doi și echipele implicate
Sorin Grindeanu a adăugat că lucrările pe Lotul 2 includ construcția unor structuri complexe și terasamente care necesită muncă intensă și o logistica bine pusă la punct. Constructorul UMB, o companie românească cu experiență în proiecte de mari dimensiuni, a mobilizat un număr considerabil de muncitori și utilaje pentru a respecta termenul de finalizare. De asemenea, autoritățile române au subliniat că pe acest lot circulația va trebui să fie deschisă până la finalul anului 2025, respectând astfel calendarul stabilit.
„Pentru construcţia celor 38,78 km ai acestui lot, antreprenorul este mobilizat în şantier cu 280 de muncitori şi 200 de utilaje”, spube Grindeanu despre Lotul 2.
Autostrada Focșani – Bacău, cu o lungime totală de 95,9 km, face parte din proiectul Autostrăzii Moldova (A7), care va conecta Bucureștiul de Pașcani și, în viitor, va continua spre Suceava și Iași. Grindeanu a evidențiat faptul că acest proiect va revoluționa infrastructura rutieră din Moldova, contribuind la dezvoltarea economică și turistică a regiunii. Autostrada va include 91 de poduri și pasaje, 5 noduri rutiere și diverse parcări și centre de întreținere, care vor îmbunătăți siguranța circulației și vor facilita transportul de mărfuri și persoane.
În plus, Sorin Grindeanu a adăugat că există un angajament clar al autorităților de a finaliza întregul tronson Focșani – Bacău până la sfârșitul anului 2025. Deși există provocări legate de lucrările pe alte secțiuni ale Autostrăzii Moldova și de necesitatea ca antreprenorul UMB să înceapă și lucrările pe Autostrada Unirii (A8), ministrul este optimist că obiectivele vor fi atinse, având în vedere mobilizarea constantă și resursele alocate.
Termenele de finalizare și finanțarea prin PNRR
În ceea ce privește termenele de finalizare, există o presiune considerabilă pe autorități și constructori pentru a respecta calendarul stabilit. Cu toate acestea, Sorin Grindeanu a subliniat că deschiderea integrală a Autostrăzii Moldova, de la București până la Pașcani, este posibilă la finalul anului 2025, chiar dacă lucrările pe unele loturi necesită o mobilizare suplimentară.
Proiectul beneficiază de finanțare europeană prin PNRR, iar fondurile alocate trebuie folosite eficient și conform termenelor limită pentru a evita pierderea acestora. Grindeanu a explicat importanța finalizării lucrărilor într-un interval de timp scurt, pentru a asigura continuitatea fluxurilor financiare și a sprijini dezvoltarea infrastructurii din România.