Grindeanu îl acuză pe Drulă că a numit director la CFR Marfă pe fratele consilierului său: A semnat un contract păgubos

Sursă: Realitatea PLUS

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îl acuză pe Cătălin Drulă că a numit director la CFR Marfă pe fratele consilierului său, care a semnat un contract păgubos înainte de a pleca la concurență.

Grindeanu îl acuză pe Drulă că a numit director la CFR Marfă pe fratele consilierului său

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit miercuri, 5 aprilie 2023, despre situația de la CFR Marfă. Potrivit spuselor sale, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a numit director la CFR Marfă un om care a semnat un contract păgubos pentru compania statului.

„Ce înseamnă CFR-ul în România. Să ai grijă să trimiți în faliment companiile statului, ca altele să ia pe nimic aceste active și să prospere dintr-o dată. La stat nu erau cum trebuie, în privat merg… (…) CFR Marfă – De pe vremea, cred că a Guvernului Boc, de când a venit FMI-ul, au cerut închiderea, insolvență și așa mai departe. La CFR Marfă. Asta undeva în 2011, 2010…

Am fost inclusiv eu la Bruxelles, am avut o întâlnire cu doamna vicepreședinte a Comisiei Europene, doamna Verstager, anul trecut pe vremea asta, și am spus: ”CFR Marfă se află într-o situație economică nu grea, imposibilă, cu 4,5 miliarde lei datorii, și care este în acea formă, numită concordat, care este premergătoare falimentului. Și până ieșim din acel concordat, vom găsi o soluție și am propus o soluție de tip Alitalia, adică să găsim un nucleu sănătos pe care să-l reținem și pe care să-l dezvoltăm.”

A fost de acord. Ce-am găsit acolo! Am găsit un director care a stat doar vreo lună și ceva, eu nu i-am cerut să plece, din contră, care era pus de un ministru de dinaintea mea, și fratele acestui director, care cred că și acum e consilier al acelui ministru (Drulă – n.red.), care înainte de a pleca a semnat un contract păgubos pentru CFR Marfă.

Vă dau un exemplu. Dacă pe CFR Marfă ar costa-o 100 de euro transportul a ceva, ei mergeau la licitație și aveau contracte în care spuneau că le transportă la 50 de euro, deși costul era la 100. Acest lucru s-a făcut ani de zile. Că de aia a ajuns CFR Marfă în situația asta. A semnat acest contract și a plecat în privat, la o firmă concurentă a CFR Marfă. Mă gândesc că (Drulă – n.red.) a avut referințe bune pentru acest domn, din moment ce l-a pus director”, a explicat, miercuri, Sorin Grindeanu în cadrul unui interviu acordat pentru Digi24.

Anul acesta, CFR Marfă va trece pe profit curat

„A mers la concurență. Dar vreau să vă spun partea bună. S-a numit un director din interior, tânăr, niciun fel de susținere politică, i-am cerut un singur lucru – să se raporteze doar la mine, să fie convins că are toată susținerea mea și să renunțe la toate contractele dezavantajoase pentru CFR Marfă. Ce s-a întâmplat? Presiunile la care a fost supus, amenințările… șmecherii de genul: ”Lasă că facem o licitație și o să pierdeți”… A venit direct la mine și a zis ”Nu merg așa la licitație.” I-am zis: ”Mergi cât să fie în câștig CFR Marfă.” Și așa a făcut”, a adăugat ministrul Transporturilor.

În cadrul acelui interviu, Sorin Grindeanu a explicat că a decis să ofere aceste detalii pentru a arăta „că de fiecare dată, probabil a funcționat acest tip de discuție, și în acești zeci de ani s-a dus în cap CFR Marfă, iar după ce s-au luat decizii de acest fel, CFR Marfă a trecut pe profit operațional.”

„Anul acesta va trece pe profit curat. Dacă se va continua această linie, n-are cum să nu se întâmple”, a precizat el.