Sorin Grindeanu, despre prima rectificare bugetară din acest an
Sorin Grindeanu afirmă că Ministerul Transporturilor va trebui să solicite sume suplimentare indiferent de cine îl va conduce. Acesta a avut o discuție cu ministrul polonez al Transporturilor, Andrzej Adamczyk, în care au dezbătut subiectul dublării bugetului până la finalul anului.
„Sigur va fi speculat ceea ce spun, dar, ca să vorbim de transporturi în anii viitori (…) vorbim de finanţare, vorbim inclusiv de sume care până acum n-au fost la dispoziţia Ministerului Transportului.
Aminteam aseară, într-o discuţie cu ministrul polonez (al Transporturilor, Andrzej Adamczyk – n.r.), că în doi ani, de la final de 2021 până la finalul anului acesta, Ministerul Transporturilor şi-a dublat bugetul. Dacă în 2021, execuţia bugetară a fost undeva la 14 miliarde de euro, probabil că acest an îl vom finaliza cu 28 de miliarde.
Asta înseamnă, că tot vorbim de reduceri şi de ce e la ordinea zilei pe agenda noastră, la rectificările care vor veni, prima dintre ele, în vara acestui an, Ministerul Transporturilor va cere bani pentru a putea cofinanţa şi a asigura continuitatea proiectelor pe care noi le-am demarat şi probabil pe titlurile 60, 61, nu pe PNRR.
Sorin Grindeanu: Asta înseamnă că vom mai cere bani, asta înseamnă bani direct în investiţii
Acolo e cea mai mare nevoie. Din câte ştiu eu de la colegii mei, avem doar 3 miliarde (de lei – n.r.) prinse, iar dacă autostrada A7 începe să meargă la ritmul la care vedem că se lucrează, probabil că, şi în mod sigur, aceste 3 miliarde nu ne vor ajunge până la sfârşitul anului. Asta înseamnă că vom mai cere bani, asta înseamnă bani direct în investiţii, pentru că peste 70% din bugetul Ministerului Transporturilor merge în investiţii.
Fondurile de salarii, de exemplu, reprezintă 0,3%, restul sunt subvenţiile pe care le ştim cu toţii şi sumele, aproximativ 15%, pe întreţinerea reţelei de drumuri şi reţelei feroviare”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, prima rectificare va fi în iulie-august, iar cine va fi ministru al Transporturilor la acea dată va trebui să solicite sume suplimentare, care să fie folosite la cofinanţarea proiectelor.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, marți, că Ministerul Transporturilor vrea să transforme Portul Constanța într-un HUB multimodal și în principala poartă de intrare în UE a mărfurilor din Asia și Ucraina.
Acesta a punctat că va fi modernizată inclusiv rețeaua de cale ferată din port.
Portul Constanța va deveni principala poartă de intrare în UE a mărfurilor din Asia și Ucraina
„O parte importantă din suma pe care o avem disponibilă la nivelul CEF – 1,09 miliarde – va fi orientată către modernizarea infrastructurii feroviare pe cele două culoare, dar și către îmbunătățirea navigației pe Dunăre, în comun cu partenerii noștri bulgari.
Aș face o precizare legată de importanța Portului Constanța, care va fi în continuare un punct strategic pentru noi, pe care vrem să-l transformăm într-un HUB multi-modal și în principala poartă de intrare în UE a mărfurilor din Asia și Ucraina.
Atât prin programul Transport, cât și pe celelalte surse de finanțare, în Portul Constanța vor fi investiți în anii viitori sume importante, care vor viza inclusiv modernizarea rețelei de cale ferată din port”, a subliniat Sorin Grindeanu.