Ministrul Transporturilor a explicat că în momentul de față este în desfășurare o anchetă. Potrivit anchetatorilor, spune Sorin Grindeanu, locomotiva care a fost implicată  în accidentul din Galați ieșise de la revizie tehnică chiar în dimineața zilei respective.

Anchetatorii investighează locomotiva care a fost implicată în accidentul din Galați

„În acest moment e în desfășurare o anchetă, care are diverse componente. Ar părea cel puțin ciudat din partea mea să mă pronunț înaintea rezultatelor acestei anchete, dar pot să vă spun un lucru, cred în premieră, locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara, deci în seara datei de 25 martie, a ieșit din revizie tehnică din Depoul Ploiești în dimineața acelei zile. Am actele, în dimineața acelei zile această locomotivă a ieșit din revizie tehnică, programată din timp. A făcut o cursă de la Ploiești la Galați”, a declarat Sorin Grindeanu.

Primele informații arată că locomotiva a accelerat brusc, dar frâna nu a funcționat

Acesta susține că această informație, dar și restul datelor, va fi folosită de anchetatori. Totodată, ministrul a fost întrebat când a avut loc ultima revizie capitală a locomotivei.

„Nu am aceste date, dar în mod sigur prin anchetă vor reieși”, a răspuns Sorin Grindeanu.

Primele rezultate ale anchetei accidentului de la Galați arată că locomotiva a accelerat brusc, dar frâna nu a funcționat. Anchetatorii au stabilit că mecanicul de locomotivă nu a consumat alcool.

În urma impactului, vagonul a fost deformat și împins pe o distanță de circa 80 de metri. În interior, se aflau șeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum și un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, județul Galați.

Mecanicul de locomotivă și cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni

Mecanicul de locomotivă și cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni. Călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio respirator. După intervenția echipelor de descarcerare de la I.S.U. Galați și acordarea primului ajutor, toate cele patru victime au fost transportate de către echipajele SMURD la UPU din cadrul Spitalului Județean Clinic de Urgență Sf. Apostol Andrei Galați. Ulterior, femeia a decedat. Celelalte trei persoane au rămas internate în spital, cu diferite leziuni, fiind în stare stabilă.

„S-a efectuat cercetarea la fața locului de către polițiștii din cadrul Secţiei Regionale de Poliție Transporturi Galați, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/h, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc și că a încercat să acționeze sistemul de frânare dar acesta nu a mai frânat. Mecanicul și conductorul de tren au fost testați cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative”, au transmis reprezentanții IPJ Galați.

La rândul lor, Inspectoratul de Muncă și CFR realizează mai multe anchete. Amintim că polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunile de „distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă”.