Astfel, Groupon va plăti scump dacă va mai posta oferte fantomă, în urma cărora clienții rămân dezamăgiți și furioși. Mai mult de șase milioane de britanici primesc email-uri cu astfel de oferte în fiecare zi.
Scandalul a apărut în urma unei investigații a Biroului pentru Comerț Echitabil (OFT), care a obligat Groupon să semneze un acord care prin care se angajează că va verifica mai bine calitatea serviciilor oferite de firmele partenere. Orice viitoare abatere de la acest acord semnat va însemna procese și amenzi usturătoare pentru Groupon.
Cererea OFT a apărut după ce mai mulți consumatori nemulțumiți au înaintat plângeri Autorității pentru Standarde în Publicitate. În doar 11 luni, clienţii au fost induşi în eroare de cel puţin 48 de oferte promovate de Groupon şi partenerii săi.
"Această piață se extinde foarte repede, dar este important ca clienții să beneficieze de protecție împotriva abuzurilor și ofertelor mincinoase", a spus directorul OFT. El a adăugat că Groupon a cooperat în anchetă și că va face schimbările necesare pentru a se asigura că toți clienții vor beneficia de oferte reale și de servicii de calitate.
"Suntem conștienți de faptul că nu toate procedurile noastre au ținut pasul cu dezvoltarea noastră, care a fost atât de rapidă în ultimii ani", a declarat managerul Groupon din Marea Britanie, Roy Blanga. Anul trecut, compania americană Groupon a anunțat că va reduce masiv bugetul global de marketing online, din cauza veniturilor insuficiente, cauzate de înrăutațirea situației economice a clienților, pe fondul crizei economice.
Groupon a venit în România la sfârşitul anului 2010, a angajat 17 oameni şi a anunţat că doreşte să atragă 500.000 de abonaţi în primul an.