Gruia Stoica, magnatul din spatele Grampet Grup, se apropie de finalizarea unei tranzacții-surpriză. E vorba de achiziționarea fabricii Popeci Utilaj Greu. Acesta e deținută de Constantin Popeci.
Cu toate acestea, scenariul a devenit treptat mai complicat. Asta pentru că rușii de la Transmashholding au intervenit în ecuație, iar Popeci pare să fi crescut miza.
Două nume importante din industria logistică și cea a utilajelor grele, în lumina reflectoarelor
În prezent, întreaga comunitate de afaceri din România este cu ochii pe un proces de ultimă oră la Tribunalul Dolj. Un conflict evident între două nume importante din industria logistică și cea a utilajelor grele atrage atenția publicului.
GP Logistics este o entitate cunoscută pentru eficiența sa logistică. Ea se află într-un conflict deschis cu Popeci Utilaj Greu, un actor de seamă în sectorul echipamentelor de construcții și al utilajelor grele.
Grampet Group este prima companie multinațională cu capital românesc. A fost înființată în 1999 și s-a impus ca liderul transportului feroviar privat de mărfuri din Europa de Sud-Est.
Gruia Stoica vrea să achiziționeze Popeci Utilaj Greu
Se pare că omul de afaceri Gruia Stoica își propune să achiziționeze Popeci Utilaj Greu, dar, momentan, există o problemă.
Sursele Gândul dezvăluie că între Grampet Logistics și proprietarul fabricii Popeci Utilaj Greu, Constantin Popeci, ar exista un angajament scris. Acesta vizează preluarea completă a pachetului de acțiuni. Documentul ar fi fost înregistrat la Registrul Comerțului.
Conform informațiilor obținute de la surse, se pare că tranzacția este blocată în prezent din cauza apariției unor competitori hotărâți. Acești investitori vin din Rusia și Moldov. Ei au avut experiență în conducerea companiei-mamut Transmashholding din Rusia.
Conflict între Grampet Logistics și Popeci Utilaj Greu
Înregistrarea dosarului nr. 2799/63/2024 la Tribunalul Dolj marchează începutul unei dispute legale. Ea are loc între Grampet Logistics și Popeci Utilaj Greu, cu privire la îndeplinirea promisiunii de vânzare-cumpărare.
Conform surselor citate, conflictul are la bază angajamentul scris dintre cele două companii referitor la achiziționarea unui pachet semnificativ de acțiuni deținut de Constantin Popeci.
Inițial, această inițiativă părea să aducă o nouă dinamică pe piață. Lucrurile s-au complicat atunci când Popeci a solicitat o sumă suplimentară față de cea inițială convenită. Acest lucru a generat o escaladare a tensiunilor între părți.
Situația s-a complicat în momentul în care se aduc în discuție informații conform cărora Constantin Popeci ar fi primit o ofertă mai avantajoasă din partea unor entități din Rusia și Moldova.
Acești noi actori ar fi avut legături anterioare cu conducerea Transmashholding. E vorba de un gigant rusesc în industria feroviară.
Confruntarea care marchează un moment crucial pentru ambele companii
Înregistrarea acestui litigiu la Registrul Comerțului confirmă că această tranzacție este un „greu” și semnalează, în același timp, o potențială schimbare de strategie în rândul companiilor implicate.
Aceleași surse confirmă și interesul altor entități din sfera industriei pentru deznodământul acestei tranzacții aflate în impas. În același timp, analiștii de afaceri urmăresc cu atenție desfășurarea evenimentelor, în timp ce avocații taberelor încearcă să anticipeze argumentele care vor fi prezentate în instanță de adversari.
„Această confruntare marchează un moment crucial pentru ambele companii – Grampet Logistics, parte a Grampet Grup, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, și Popeci Utilaj Greu – și poate avea implicații semnificative asupra dinamicii de putere în industria utilajelor grele și a logisticilor din România.
Rămâne de văzut dacă una din cele mai importante fabrici din Craiova va ajunge în mâinile rușilor sau dacă omul de afaceri Gruia Stoica va avea, în ultimă instanță, câștig de cauză”, au mai declarat surse apropiate acestei tranzacții.