‘Voi participa din nou, de o sută de ori, la privatizarea CFR Marfă, dacă va fi scoasă la privatizare de o sută de ori, pentru că e ţara mea aici şi atâta timp cât mă duc în alte ţări să particip şi să câştig licitaţiile, mi se pare corect să particip şi aici’, a afirmat Gruia Stoica.
Întrebat dacă va cere daune statului pentru eşecul privatizării, Gruia Stoica a spus că va lua o decizie în acest sens marţi.
‘Azi am fost invitaţi (n.r. la Ministerul Transporturilor) să ne informeze că nu putem să facem plata pentru că nu s-au îndeplinit condiţiile suspensive de către vânzător. Asta am concluzionat în 20 de minute, că nu s-au îndeplinit condiţiile, şi am stat apoi şase ore şi jumătate ca să ne convingă să dăm o declaraţie că nu ne putem îndrepta împotriva comisiei de privatizare’, a mai spus Gruia Stoica.
Conform unui comunicat al GFR remis, luni seară, AGERPRES, reprezentanţii Grup Feroviar Român consideră că membrii comisiei de privatizare nu au făcut toate diligenţele şi nu au depus toate eforturile pentru identificarea soluţiilor din timp, în vederea definitivării cu succes a privatizării şi semnalează că GFR a făcut demersuri oficiale în repetate rânduri pentru a se asigura că toţi paşii necesari vor fi parcurşi şi toate condiţiile îndeplinite, iar comisia nu a oferit răspunsuri clare şi în timp util solicitărilor GFR, pentru ‘a preîntâmpina un deznodământ ca acesta’.
‘Am fost astăzi chemaţi la Ministerul Transporturilor pentru a fi informaţi de către Comisia de Privatizare că nu putem fi invitaţi să plătim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfă, pentru că nu au fost îndeplinite condiţiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea structurii acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu avea timpul necesar pentru a-şi da avizul. n aceste condiţii, am fost convocaţi să luăm la cunoştinţă imposibilitatea finalizării privatizării. Dacă ministerul va fi de acord să renunţe la clauza de
confidenţialitate, veţi vedea că există o ordine clar stabilită a paşilor care trebuie făcuţi până să se poată ajunge la plata preţului. Plata pe care trebuia să o facă GFR era doar ultimul dintre aceşti paşi’, a declarat Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group, conform comunicatului.
În plus faţă de condiţiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acţiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăţi deţinute de stat, pecizează comunicatul GFR.
Pe de altă parte, surse din Ministerul Transporturilor au declarat că ministerul şi-a îndeplinit toate obligaţiile din contractul de privatizare a CFR Marfă.
‘Noi am făcut demersurile pentru prelungirea termenului privind finalizarea privatizării CFR Marfă, însă nu noi trebuia să aprobăm prelungirea. Conversia datoriei în acţiuni a fost realizată, în acest sens existând şi o Ordonanţă de Urgenţă. Noi ne-am îndeplinit toate obligaţiile contractuale’, au mai spus sursele citate.
Totodată, surse din MT au declarat, pentru AGERPRES, că privatizarea CFR Marfă va fi reluată de la zero, cel mai probabil marţi.
Omul de afaceri Gruia Stoică, proprietarul GFR, care a câştigat licitaţia de privatizare a CFR Marfă, s-a întâlnit luni cu reprezentanţii Comisiei de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor, însă discuţiile au eşuat pentru că părţile nu au ajuns la niciun acord.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a afirmat, vineri, că privatizarea CFR Marfă va eşua dacă omul de afaceri Gruia Stoică nu plăteşte diferenţa de 170 milioane de euro pentru achiziţia companiei feroviare până luni, 14 octombrie 2013.
În data de 11 octombrie a.c., GFR a anunţat că a plătit 30 de milioane de euro pentru achiziţia CFR Marfă şi va achita diferenţa până la 202 milioane de euro, ulterior avizului Consiliului Concurenţei, respectiv în 45 de zile de la primirea documentaţiei complete. AGEPRES