In august 1995, cand a inceput sa functioneze compania, sub numele de Asigurari AXA, capitalul social era de 175 milioane de lei, iar portofoliul era constituit in acea perioada, din linia de asigurare Accidente de Persoane (peste 80% din totalul portofoliului). Compania si-a schimbat numele din AXA in grupul de Asigurari Roman „Grup AS” in aprilie 1998, pentru a evita orice posibila confuzie cu Grupul financiar AXA.
Totodata, anul 1998 a marcat inceputul unei noi etape de dezvoltare a companiei. In numai cinci luni au fost infiintate 44 sucursale si au fost deschise 44 de agentii in aceleasi zone. Astfel, s-a putut realiza programul de dezvoltare in teritoriu si sa se promoveze o gama larga de produse pentru categorii diverse de clienti. Capitalul social a cunoscut majorari succesive, urcand la 10 miliarde lei, in 1998, 30 miliarde lei in 1999 si apoi la 65 miliarde lei in 2001.
In decursul acestor ani s-a format o echipa manageriala competenta, cu o medie de varsta scazuta, dar cu o bogata experienta pe piata romaneasca de asigurari si avand de asemenea cunostinte solide in domeniul asigurarilor.
Raportat la capitalul social, Grup AS se situeaza in primii zece asiguratori romani si incepand cu mijlocul anului 2000 se situeaza in primele zece companii de asigurare din punct de vedere al portofoliulului de asigurari si pe locul sase in clasamentul privitor la asigurarile non-viata. Cota de piata a crescut continuu, de la 0,1% in 1997, la 3,3% in 2000 si 4,7% la 31 iulie 2001. In prezent compania are 497 angajati si peste 4.500 de agenti in teritoriu, din care doar 2.900 au incasari semnificative.
Grup AS are incheiate polite de asigurare la aproape toate categoriile de asigurari facultative si obligatorii non-viata: asigurari de autovehicule, de raspundere civila, de persoane altele decat cele de viata, de incendiu si alte pagube la bunuri, de credite si garantii, maritime si de marfa transportata, agricole si de animale. Pentru viitorul apropiat se au in vedere incheierea de polite de asigurare si pentru pierderile financiare din riscuri asigurate si de aviatie. Conducerea companiei nu doreste incheierea de polite de asigurari de viata deoarece considera ca nu sunt compatibile in cadrul aceleiasi societati, cu cele de non viata.
Strategia pe termen scurt a companiei prevede o dezvoltare dinamica in viitor si consolidarea pozitiei castigate pe piata asigurarilor si se va materializa intr-un program care include urmatoarele obiective pana la sfarsitul anului 2001: cresterea retelei teritoriale la 46 sucursale si 60 de agentii, cu peste 500 de angajati, schimbarea structurii capitalului de la 90% mijloace fixe la 100% lichiditati, o cifra de afaceri de peste 400 miliarde lei.