„Grupul Digi a înregistrat, în primele șase luni ale anului 2020, venituri de 382 milioane EUR, în creștere cu 3,5 % față de aceeași perioadă a anului 2019. Filiala din România a Grupului Digi Communications a contribuit cu 61% din veniturile totale ale Grupului, care mai derulează operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Pe piața locală, operatorul înregistra, la 30 iunie 2020, 11,9 milioane unități generatoare de venit (RGU), în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului anterior” au declarat reprezentanții companiei pentru revista Capital.
Una dintre principalele noastre preocupări în evaluarea unei companii a fost si proftabilitatea sa. La această categorie, Grupul ne-a transmis urmatoarele: „Un KPI important pentru industria telecom este EBITDA (rezultatul operațional), iar grupul a înregistrat EBITDA de 230 milioane EUR la 30 iunie 2020, din care 178 milioane EUR, adică 75%, a reprezentat contribuția filialei din România. În 2019, Grupul Digi a înregistrat EBITDA ajustat de 446 milioane EUR (inclusiv IFRS 16), din care aproximativ 346 milioane EUR realizat de operațiunile din România”.
Cum s-a adaptat grupul în fața crizei medicale? Iată ce ne-a transmis conducerea Digi
„Echipa de management a actualizat sau creat planuri de acțiune în cazuri de criză, pentru gestionarea rapidă și eficientă a dinamicii evenimentelor. Au fost anulate și suspendate deplasările în interes de serviciu în afara țării, iar cele din interiorul țării au fost limitate. De asemenea, a fost introdus la nivelul companiei modul de lucru de la domiciliu, care a fost extins pentru o parte din efective și după ieșirea din starea de urgență.
Au fost adoptate măsuri interne privind organizarea fluxurilor de lucru și a programului de muncă, s-au creat instrucțiuni proprii privind sănătatea și securitatea muncii, în acord cu noile prevederi emise de autorități, s-au achiziționat cantitățile necesare de echipamente de protecție (mănuși, măști, viziere, dezinfectanți) pentru ca angajații să își desfășoare activitatea într-un mediu de lucru sigur, au fost introduse sisteme de termoviziune și scanare a temperaturii la accesul în sediile companiei, s-au montat separatoare transparente în casierii și în toate punctele unde se desfășoară activități directe cu clienții. Măsurile de igienizare au fost intensificate atât în sedii, cât și în rețeaua de magazine și puncte de vânzare. Au fost introduse noi funcționalități ale canalelor de comunicare la distanță cu clienții (website, aplicații CRM), iar echipa Call-center-ului a trecut la modul de lucru de la domiciliu, într-un timp record.
În toată această perioadă, compania a prioritizat investițiile și dezvoltările tehnologice necesare pentru a furniza fără dificultate servicii de aceeași calitate ca în perioadele de normalitate. Am reușit să depășim perioada de vârf a crizei sanitare păstrând efectivele la aceleași dimensiuni.”
Grupul Digi a investit și în sistemul medical românesc împotriva virusului covid-19. A contribuit la creșterea capacității de răspuns a spitalelor din prima linie prin donarea a 60 de kit-uri de ATI – ventilatoare, infuzomate, injectomate, monitoare, ecografe, paturi – către Ministerul Sănătății și spitale din București, Brașov, Constanța, Craiova, Iași, Oradea și Timișoara.
În Top 300 Companii puteți găsi cele mai importante firme care activează la noi în țară și să aflați care au fost performanțele lor economice în 2019. Am analizat datele lor financiare, le-am comparat cu cifrele din 2018 și am intrat în contact cu ele pentru a afla ce estimări au pentru 2020 și chiar 2021. Pentru Grupul Digi, în revistă puteți găsi la cât au ajuns investițiile în 2019 și care a fost cifra lor pentru prima jumătate a anului 2020.
Capital Top 300 Companii, ACUM, la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro