consacrati nu au suferit erodari ale audientei. De ani buni, romanii sunt prizonierii aceleiasi armate de programe de divertisment. Parca nimic nu s-a schimbat in acest sezon. Vacanta Mare face (inca) rating, Surprizele raman locomotiva televiziunii publice, Mircea Radu parca e la prima "dragoste", iar fara Carcotasi nu s-ar vorbi de varfuri de audienta la Prima TV. Oferta de divertisment TV ramane aproape neschimbata, cat timp romanii nu dau semne de plictiseala. (Ce antrenor ar face greseala s
consacrati nu au suferit erodari ale audientei. De ani buni, romanii sunt prizonierii aceleiasi armate de programe de divertisment. Parca nimic nu s-a schimbat in acest sezon. Vacanta Mare face (inca) rating, Surprizele raman locomotiva televiziunii publice, Mircea Radu parca e la prima „dragoste”, iar fara Carcotasi nu s-ar vorbi de varfuri de audienta la Prima TV. Oferta de divertisment TV ramane aproape neschimbata, cat timp romanii nu dau semne de plictiseala. (Ce antrenor ar face greseala sa schimbe echipa cu care a castigat campionatul?!). Singura exceptie majora este „Folclorul contraataca”, emisiune care, aflata de-abia la al doilea sezon, a intrat deja in clubul select al liderilor de audienta. Vine puternic din urma si „Stele verzi” (Pro TV), o parodie a galelor de box, care i-a lovit pe telespectatorii din mediul urban, in doua reprize (editii) cu 8,8 puncte de rating. Ceilalti nou-veniti pe micile ecrane nu par sa aiba pretentii de a intra in „club”, ci doar sa consolideze audienta posturilor pe tronsoane orare slab acoperite pana atunci: „Cei mai frumosi ani” (Antena 1), „Duminica de duminica” (Pro TV), „Stele… de cinci stele” (TVR 1), „Totul pentru tine” (Prima TV). National TV face divertisment „pe stoc”. Statia fratilor Micula a lansat cele mai multe programe de divertsiment de pe piata TV, dar aceasta salba de productii n-a performat in sondajele de audienta. Cele mai vizionate cinci emisiuni de divertisment ale National TV au in medie, atentie, insumat 3,9 puncte de rating, cam cat ar face, sa zicem, Vacanta Mare, daca ar dormi in timpul emisiunii! Emisiunile National TV par sa nu aiba ambitii la rating, ci, mai degraba, sunt parte a campaniilor de promovare pentru produsele European Drinks&Food.In topul emisiunilor de divertisment ale caror spoturi au livrat cel mai mare volum de puncte de audienta (Gross Rating Point) in acest sezon se afla „Din dragoste” (Antena 1) cu 8.148 GRP-uri furnizate de 928 de spoturi. Urmeaza „Teo” (7.889 GRP, 1.454 spoturi) si „Cronica carcotasilor” (4.352 GRP din 1.123 de reclame difuzate). O alta statistica arata ca un spot inclus in „Vacanta Mare” a obtinut, in medie, 9,4 puncte de rating in mediul urban. La randul sau, „Din dragoste” a asigurat 8,7 puncte de rating pe un spot difuzat, iar la „Cronica carcotasilor” raportul GRP/numar de spoturi a fost de 3,8.Publicul telespectator difera de la un program de divertisment la altul. Daca 19% din telespectatorii de „Vacanta Mare” sunt din Moldova (mediul urban), iar 16,5% din Transilvania, la „Folclorul contraataca” raportul este invers (15,2%, respectiv 21,6%). Telespectatorii transilvaneni asigura cea mai mare parte a publicului programelor „lacrimogene” – „Iarta-ma”, „Din Dragoste”, „Surprize, surprize” (cu peste 21% din fiecare). Bucurestenii sunt cei mai mari amatori de „Stele verzi” (20,2%), urmati de munteni (18,5%) si moldoveni (17,9%). Cea mai mare diferenta intre telespectatori barbati si femei o inregistreaza „Iarta-ma”: 55,1% femei, 44,9% barbati. Nici o emisiune de divertisment nu are mai multi telespectatori barbati decat femei. „Divertis Show” sta cel mai bine la categoria celor cu studii medii si superioare. Telespectorii „cu carte” ai divertisilor insumeaza trei sferturi din publicul lor. Dintre cei care urmaresc „Iarta-ma”, doar 10,4% au studii superioare.Pe principalele posturi TV autohtone a rulat un numar impresionant de emisiuni de divertisment: peste 40 de titluri in aceasta toamna. Dar liderii detasati se pot numara pe degete restul fac figuratie in sondaje.
Surprize fara surprize tvr 1
Emisiune Numar editii Rating Cota de piata
„Surprize, surprize” 27 11,8 29,2
Iarta-ma 10 9,9 24,8
Stele… de 5 stele 1 4,4 10,3
Malaele… cu 5 stele 6 3,9 10,3
Clubul de comedie 8 2,7 8,4
Productiile marca Lazarov continua sa faca rating, in ciuda trecerii anilor. Programul locomotiva al TVR 1 nu da semne de erodare a audientei si atrage in fiecare editie, in medie, o treime din totalul orasenilor care se uita la televizor sambata seara.
Din dragoste de rating antena 1
Emisiune Numar editii Rating Cota de piata
Din dragoste 10 14,9 35,1
Cei mai frumosi ani 8 4,7 11,1
Divertis Show 6 9,8 21,5
Folclorul contraataca 10 8,3 18,7
„Ciao, Darwin!” 10 7 17
Cele zece editii din acest sezon ale programului „Din dragoste” au inregistrat un rating mediu de 14,9 procente si o cota de piata impresionanta. Este punctul de atractie de marti seara pentru peste 1,5 milioane de telespectatori din mediul urban.
Orasenii vad stele verzi pro tv
Emisiune Numar editii Rating Cota de piata
Vacanta mare 6 12,9 27,2
Stele verzi 2 8,8 25,6
Duminica de duminica 4 3,9 12,6
Teo 51 5,1 24,8
Desi a avut doua editii pana acum, noul program „Stele verzi” a atras audiente foarte bune si o cota de piata de 25%. Programul de resuscitare a lui Florin Calinescu, „Duminica de duminica” a pornit cu o cota de piata modesta – 12,6%, explicabil din cauza concurentei puternice de duminica dupa-amiaza.
Femeile fac rating acasa tv
Emisiune Numar editii Rating Cota de piata
De 3 ori femeie 26 4,2 10,4
Un barbat adevarat 10 3,3 10
Indragosteste-ma de tine 8 3,2 7,7
Mihaela Tatu scoate audiente bune pentru un post de televiziune de nisa. Cu un format imbunatatit, „De 3 ori femeie” isi rezerva in fiecare seara, in medie, peste zece procente din telespectatorii din orase. De remarcat noul intrat – „Indragosteste-ma de tine”, care in opt editii a facut un rating mediu de 3,2%, onorabil pentru pretentiile postului.
Ce-ar fi Prima fara carcoteli? prima tv
Emisiune Numar editii Rating Cota de piata
Cronica carcotasilor 9 6,4 15,6
70 Show 5 2,8 7,3
Totul pentru tine 7 2,5 5,7
80 Show 2 2,3 5,8
Vino mama sa ma vezi 10 2,1 5,1
Huidu si Gainusa au devenit „veterani” in furnizarea de audienta pentru Prima TV. Peste ei au trecut, fara succes, valuri de programe cu pretentii (Big Brother, Star Factory) la Prima TV. Noii coechipieri ai carcotasilor scot audiente cam de trei ori mai mici!r
rSalvati de o „Minune” national tvr
rEmisiunetNumar editiitRatingtCota de piatarn
rnZi-le de la minet5t1,5t3,6rn
Dorutismentt5t0,8t1,8trn
rnNu suntem blondet6t0,7t1,7trn
rnNationala de beret50t0,6t2,7trn
rnFresh club Partyt4t0,3t0,8trn
rnPachetul de divertisment de la National TV a fost salvat de manele. Emisiunea prezentata de Adrian Copilul Minune aduce in mediul urban audiente de doua ori mai mari decat celelalte productii ale postului fratilor Micula.