Grupul Feroviar Român a preluat transportul feroviar al Rompetrol

Rompetrol a externalizat toată activitatea de transport feroviar către Grupul Feroviar Român, parte a Grampet Grup. În timp ce Cristian Burci este în insolvență cu companiile controlate prin International Railway Systems, Gruia Stoica, principalul acționar al Grampet, își întărește poziția de lider al transportului petrolier.

Grupul Feroviar Român (GFR) a preluat activitatea de transport feroviar a grupului Rompetrol după o licitație care a durat aproape un an. GFR, parte  Grampet Grup, își consolidează astfel poziția de lider pe sectorul de transporturi petroliere, consemnând o consolidare a afacerilor din zona feroviară, unde are și activități de producție și reparație vagoane sau material rulant.
Compania a achiziționat întreg parcul de material rulant utilizat de Rompetrol Logistics, preluând aproximativ 350 de salariați, care vor beneficia de aceleași condiții și drepturi salariale. „Este un pas înainte pe care îl facem pentru a deveni cel mai important operator feroviar din sud-estul Europei”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Grup. Impactul preluării va fi simțit și de operatorii Grampet din Bulgaria și Ungaria, țări în care Rompetrol exportă produse petroliere.
Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică de cele două părți, însă contractul semnat se întinde pe trei ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă doi ani.
„Proiectul dezvoltat împreună cu GFR este unul dintre pașii importanți în procesul de optimizare a afacerilor inițiat de Grupul Rompetrol, măsuri prin care ne propunem să eficientizăm fluxul financiar în companiile grupului, să dezvoltăm o structură de afaceri mai puțin complexă și să reducem costurile până la un nivel optim”, a declarat Titov Buzescu, vicepreședintele Diviziei de Retail a Grupului Rompetrol.
Șefii kazahi ai Rompetrol au anunțat, în urmă cu câteva luni, că se vor concentra pe activitatea de bază a companiei, urmând ca serviciile conexe să fie externalizate. Aceștia se află încă în discuții cu autoritățile de la București pentru a găsi o modalitate acceptată de ambele părți de rambursare a celor circa 500 milioane euro rămase din emisiunea de obligațiuni deținută de stat și transformată, în septembrie, în acțiuni ale Rompetrol Rafinare.
Grampet Grup, care include fabrica de reparații vagoane Remar Pașcani, companiile Reva Simeria și societatea Transbordare Vagoane Marfă de pe ecartamentul ex-sovietic pe ecartamentul european, are printre clienți companii ca OMV Petrom, ArcelorMittal, Conpet și Lukoil. GFR controlează un parc de peste 13.500 de vagoane și 280 de locomotive și este prezent în Ungaria, Bulgaria, Serbia, Moldova și Ucraina.
Principalul competitor al Grampet (pe lângă CFR Marfă, care pierde tot mai mult teren și înregistrează pierderi) este International Railway Systems, compania lui Cristian Burci, care controlează Astra Vagoane Arad, Meva Drobeta Turnu-Severin și Romvag Caracal. Afacerile feroviare ale lui Cristian Burci nu merg însă deloc bine, cele trei companii fiind, în prezent, în insolvență la cererea creditorilor. Numai Astra Arad are datorii de circa 25 milioane euro către bugetul de stat.