Campari a achiziționat Courvoisier de la Beam Suntory. Valoarea tranzacţiei a fost evaluată la 1,2 miliarde de dolari, conform informațiilor publicate de Reuters.
Grupul italian Campari a achiziționat Courvoisier
Potrivit sursei menționate, este cea mai mare achiziţie de până acum a grupului italian. Totodată, această marchează și intrarea pe segmentul coniacurilor.
Anunțul a venit în contextul în care Campari vrea să devină un rival important pentru giganţii Diageo şi Pernod Ricard. Grupul italian a anunţat că în urma tranzacţiei coniacul devine a patra parte majoră a grupului. Celelalte sunt aperitivele pe bază de alcool, bourbon şi tequila.
Din portofoliul grupului italian face parte şi marca Grand Marnier
De asemenea, din portofoliul Campari face parte şi marca Grand Marnier. La rândul lor, directorii grupului italian au apreciat că tranzacţia va permite extinderea pe piaţa americană.
Tranzacția oferă și un potenţial de transformare în regiunea Asia Pacific, în special în China.
„Suntem încântaţi să achiziţionăm o celebră casă de coniac, este o oportunitate rară să ne extindem portofoliul de băuturi premium şi producţia în Franţa”, a declarat directorul general Campari, Bob Kunze-Concewitz.
Directorul general Campari, Bob Kunze-Concewitz, va demisiona anul viitor.
Piețele din SUA și China sunt importante pentru grupul italian
Extinderea cotei de piaţă în SUA şi China este critică pentru ca firma să concureze mai bine cu rivalii săi, notează sursa menționată. Ambele pieţe sunt importante, iar Campari are în momentul de față o prezenţă relativ redus.
Kunze-Concewitz a subliniat că tranzacţia ar urma să majoreze vânzările nete ale Campari cu aproximativ 9%. Acesta a adăugat că prima dată Campari va căuta să relanseze Courvoisier, înfiinţat în 1828.
Această strategie a avut succes când grupul a achiziţionat alte mărci. Vânzările Courvoisier au scăzut în ritm anual cu 33% în anul fiscal care s-a încheiat la 31 octombrie 2023.
Cognacul a fost băutura preferată de mulți americani în timpul pandemiei
Cognacul a fost băutura preferată de mulți americani în timpul pandemiei, cât și în timpul redeschiderii barurilor după ridicarea restricțiilor. Totuși, cererea a scăzut în momentul de față.
„A existat o penurie în timpul pandemiei, așa că distribuitorii au constituit stocuri. Inflația și ratele dobânzilor au crescut și au majorat prețurile, criza din scenariul macro a afectat consumul și distribuitorii au ajuns să aibă stocuri mari. Dar oamenii au o memorie scurtă. (…) Coniacul în SUA este acum mult mai popular decât era înainte de pandemie”, a mai spus Kunze-Concewitz.