Grupul MOL a finalizat, luni, preluarea întregului pachet de acţiuni al ENI Hungaria, care operează 173 de benzinării sub marca Agip în Ungaria, precum şi operaţiunile engros ale companiei, excluzând însă activităţile de vânzare engros de lubrifianţi.
Reţeaua Grupului MOL depăşeşte astfel 2.000 de benzinării în zece ţări din Europa Centrală şi de Est. Conform unui comunicat al companiei remis AGERPRES, în Ungaria, MOL va opera peste 500 de staţii ca urmare a tranzacţiei. Noile staţii majorează amprenta Grupului MOL pe o piaţă cheie şi extind accesul către clienţi, întrucât benzinăriile ocupă amplasamente premium în Budapesta şi pe autostrăzi.
"Prin integrarea reţelei preluate, MOL va genera sinergii semnificative, atât pe segmentul comercial, cât şi pe cel retail, precum şi optimizarea costurilor. Finalizarea tranzacţiei extinde pieţele relevante ale rafinăriilor noastre şi asigură o mai bună profitabilitate a operaţiunilor noastre de rafinare şi marketing (downstream). Achiziţia şi integrarea a circa 450 de staţii în regiunea Europei Centrale şi de Est în ultimii doi ani ne sprijină în atingerea obiectivului nostru strategic de a majora volumul vânzărilor de carburanţi cu peste 25% până în 2017. Ca urmare a extinderii regionale, deservim peste un milion de clienţi pe zi şi intenţionăm să valorificăm potenţialul punctelor noastre de vânzare pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale acestora, inclusiv pe segmentul produselor non – fuel (altele decât carburanţii)', a spus vicepreşedintele executiv al Grupului MOL, Ferenc Horváth.
Grupul MOL va trece staţiile preluate de la marca Agip la standardele mărcii MOL şi va implementa în noile benzinării conceptul Fresh Corner.
În ultimii doi ani, Grupul MOL a achiziţionat aproximativ 450 de staţii din Europa Centrală şi de Est, astfel că reţeaua sa a depăşit 2.000 de unităţi. În 2015, Grupul MOL a finalizat achiziţia operaţiunilor downstream ale ENI în România, Cehia şi Slovacia şi a preluat, de asemenea, activităţile LUKOIL în Republica Cehă.
În iunie 2016, a fost finalizată preluarea operaţiunilor ENI în Slovenia. Ca rezultat al acestor tranzacţii, MOL a ajuns să deţină a doua cea mai mare reţea din Republica Cehă, a treia poziţie pe piaţa de retail din România în funcţie de volumul vânzărilor şi are o poziţie solidă pe locul al treilea pe piaţa din Slovenia.
Grupul MOL este o companie multinaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta. Grupul are operaţiuni în peste 30 de ţări şi aproximativ 26.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are o reţea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 ţări, din care peste 200 în România. AGERPRES