Grupul Mol are ca țintă să își majoreze cota pe piața carburanților în regiunea extinsă ECE la 25-30%, de la nivelul actual de puțin peste 20%. Aceasta este doar una dintre liniile punctuate în noua strategie pe termen lung a companiei, aprobată recent.
Totodată, Mol are ca obiectiv creșterea graduală a ponderii produselor, altele decât carburanții, la peste 50% până în 2030 (de la nivelul actual sub 30%), prin proiecte de investiții atent selecționate, concentrate în special pe zona lanțului valoric din chimie și petrochimie, a anunţat compania.
Următorul pas firesc al strategiei este să continue investițiile în lanțurile valorice din chimie și petrochimie, menținând însă modelul de companie integrată cu accent pe segmentul downstream (rafinare și marketing). Ca urmare, Mol a planificat investiții de câte 1,5 miliarde de dolari în fiecare interval de 5 ani, până în 2030, pentru proiecte de extindere a activității din chimie și petrochimie în regiunea ECE.
Astfel, intenționează să majoreze utilizarea de materii prime în petrochimie la 3 milioane de tone și să pătrundă pe noi segmente de produse. Investițiile din chimie și petrochimie se vor baza pe tipurile de produse actuale ale rafinăriilor Grupului.
Pe de altă parte, compania va consolida și va dezvolta în continuare rețeaua de benzinării din ECE şi va transforma operațiunile sale retail într-o platformă de furnizare de ”servicii de mobilitate”. Obiectivul este ca jumătate din veniturile segmentului retail/mobilitate să fie generate de noile servicii legate de mobilitate, iar serviciile către clienții finali să aducă o treime din EBITDA la nivel de Grup până în 2030.