"Avansul de 10% înregistrat de piaţa construcţiilor din România în primele trei trimestre ale anului au susţinut consolidarea afacerilor Policolor – Orgachim, lider regional în domeniul tehnologiei vopselelor şi lacurilor în sud-estul Europei. În primele nouă luni ale anului, vânzările de lacuri şi vopsele ale grupului Policolor – Orgachim s-au apreciat cu aproape 10%, comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, se arată în raportul financiar al unuia dintre acţionarii Policolor, fondul de investiţii RC2. Aprecierea vânzărilor companiei depăşeşte creşterea generală a pieţei de lacuri şi vopsele, estimată la 5% pentru anul în curs", potrivit unui comunicat al companiei. 

Conform sursei citate, performanţa comercială are la bază restructurarea portofoliului de produse, lansarea de noi lacuri şi vopsele în piaţă şi adaptarea strategiei de distribuţie. 

"Activitatea din domeniul construcţiilor, unde avem o creştere peste media europeană, a fost un factor important în rezultatele raportate în primele nouă luni. La contribuţia factorilor externi se adaugă efectele dezvoltării portofoliului de produse şi servicii pentru toate diviziile – Arhitectural, Auto şi Industrial', a declarat directorul general al Policolor – Orgachim, Marius Văcăroiu. 

Grupul Policolor – Orgachim a înregistrat în primele nouă luni afaceri totale de 47,3 milioane de euro, incluzând vânzările de lacuri şi vopsele, răşini şi produse chimice produse în fabricile din România şi Bulgaria. Pentru întregul an, grupul ţinteşte afaceri consolidate de 65,5 milioane de euro. 

În ceea ce priveşte strategia comercială, în prima parte a anului, în România, Policolor şi-a extins portofoliul de vopsele lavabile, tencuieli şi produse decorative, a extins gama Deko Professional, care include produse destinate profesioniştilor din domeniul construcţiilor, dar şi pe cea de produse a Policolor Automotive, destinată industriei auto. 

"2015 are o semnificaţie deosebită. Aniversăm 50 de ani de activitate susţinută în România, aşa încât consolidarea poziţiei noastre în piaţă prin lansarea de produse inovative sau relansarea unor produse care au făcut istorie în industria noastră, cu o reţetă îmbunătăţită, a reprezentat unul dintre obiectivele din acest an', a precizat Văcăroiu. 

De la jumătatea anului, Policolor are noutăţi şi pentru gama de produse pentru marcare rutieră. Compania a lansat prima vopsea bicomponentă destinată marcării rutiere, Deko Professional 2K, o vopsea care creşte substanţial rezistenţa la uzură a marcajelor rutiere. Aceasta a fost utilizată pentru marcarea temporară a drumului Transalpina. Vopseaua bicomponentă are o arie largă de utilizare, de la parcări şi drumuri intrajudeţene până la autostrăzi şi drumuri naţionale la altitudini ridicate. 

Tot în acest an divizia de vopsele pentru domeniul auto, Policolor Automotive, a relansat două mari branduri de vopsea din portofoliul său: Emaur – prima vopsea dedicată service-urilor fabricată în România şi Silverpol – prima vopsea românească metalizată pentru retuş auto. 

Policolor a marcat aniversarea a 50 de ani şi prin programul de investiţii şi consolidare a reţelei proprii de concept-store, locul unde clienţii pot beneficia şi de consultanţă gratuită pentru alegerea celei mai potrivite soluţii de renovare/redecorare interioară, oferită de specialiştii Policolor. Reţeaua proprie de concept-store pentru vopsele şi tencuieli decorative a ajuns la 11 unităţi, amplasate în cele mai importante oraşe din România. În fiecare dintre aceste unităţi sunt amenajate zone speciale pentru profesioniştii în domeniul Deko, dar şi zone destinate produselor pentru auto. 

Strategia de dezvoltare a presupus un program investiţional cu trei direcţii principale. Pentru reţeaua de magazine proprii, compania a alocat în acest an, în medie, câte 30.000 de euro pentru fiecare magazin nou deschis. Urmând programul anual de lansare de noi produse, către departamentul de Cercetare & Dezvoltare au fost direcţionate fonduri de peste un milion de euro, iar cel mai mare proiect al grupului, noua fabrică ce va fi construită în vestul Bucureştiului, este în curs de execuţie. 

Produsele Policolor sunt prezente în peste 3.000 de magazine de retail tradiţional, în marile reţele de bricolaj din România şi în peste 1.000 de service-uri din ţară. Compania dispune în prezent de o reţea de 10 magazine proprii. 
Grupul Policolor – Orgachim operează două mari unităţi de producţie: Policolor România şi Orgachim Bulgaria şi este liderul regional în domeniul tehnologiei vopselelor şi lacurilor în zona Sud-Est Europeană. 

AGERPRES