Mărcile Renault și Dacia ating vârfuri noi de comercializare, cu, 2.670.982, respectiv 655.235 vehicule vândute. Vânzările Lada cresc cu 17,8%, până la 335.564 unități, iar cele ale Renault Samsung Motors scad cu 10,1% până la 99.846 vehicule.
„Am atins un nou record la nivelul Grupului cu peste 3,7 milioane de vehicule vândute în 2017. Volumele și cota noastră de piață sunt în continuă creștere în toate regiunile. Strategia noastră de reînnoire a gamei și de extindere geografică nu încetează să aducă rezultate. În 2018, continuăm cu dezvoltarea și internaționalizarea vânzărilor online, conform planului Drive the Future”, a declarat Thierry Koskas membru al Comitetului Executiv, director comercial Groupe Renault.
În Europa, pe o piață care progresează cu 3,3%, înmatriculările grupului Renault sunt în creștere cu 5,6%, ajungând la 1.911.169 unități. Cota de piață în Europa atinge 10,8 %, cu 0,2 puncte suplimentare. Marca Renault are o evoluție de 3,7%. Cota sa de piață se ridică la 8,2%. Renault beneficiază de reînnoirea completă a familiei Mégane, realizată în 2016, precum și de lansarea, în iunie 2017, a noului Koleos. Clio 4 rămâne al 2-lea cel mai bine vândut vehicul în Europa, iar Captur – primul crossover din categoria sa.
Pe segmentul de vehicule electrice, Renault își păstrează poziția de lider cu o cotă de piață de 23,8%. Volumele de vânzări cresc cu 38%. ZOE, vehiculul electric cel mai bine vândut în Europa, înregistrează o evoluție de 44% a înmatriculărilor.
Înainte chiar ca noul Duster să fie lansat la începutul anului 2018, marca Dacia stabilește un record de vânzări în Europa cu 463.712 vehicule înmatriculate (+11,7 %), și o cotă de piață de 2,6 %, adică +0,2 puncte. Evoluția se datorează în principal performanțelor modelului Sandero faza a 2-a, lansat la finalul lui 2016.
În 2018 se estimează o creștere cu 2,5% a pieței mondiale față de 2017. Perspectiva pentru piața europeană este tot una ascendentă, creșterea așteptată fiind de 1%. În acest context, grupul Renault va beneficia în 2018, în toate regiunile, de gama reînnoită și își va continua ezvoltarea comercială impulsionată de noul plan Drive the Future.