Directorul financiar al grupului auto Renault, Thierry Pieton, a anunțat că Renault SA nu intenționează să scadă prețurile definitiv. Declarațiile acestuia vin în contextul temerilor generate de deciziile Tesla, care ar putea porni un război al prețurilor pe piața vehiculelor electrice din Europa.
Acțiunile producătorilor auto din Europa au scăzut joi, 20 aprilie, în urma deciziei Tesla de a reduce în continuare prețurile. Titlurile Renault înregistrau o scădere de 7,3%, în timp ce acţiunile Stellantis, Volkswagen AG, BMW AG şi Mercedes-Benz Group AG au scăzut cu aproximativ 2%.
Renault va continua să modifice prețurile, dar nu simte presiune pentru a le scădea
În ciuda faptului că Renault va continua să modifice prețurile și să acorde stimulente financiare suplimentare, nu simte presiune pentru a le scădea, a precizat Thierry Pieton.
„Realitatea este că la nivel de grup fabricile lucrează din plin. Suntem la capacitate de 100%, deci nu vor fi stimulente majore pentru a scădea preţurile şi a ne implica într-o spirală pe care o urmează unii concurenţi”, a adăugat directorul financiar.
Deși cererea este ridicată, stocurile Renault au crescut la 580.000 unităţi la 31 martie 2023, de la 480.000 unităţi la 31 decembrie 2022, menținându-se dificultăţile logistice.
Tesla a decis să scadă prețurile în Europa
Decizia Tesla a pus presiune pe Renault pe piața mașinilor electrice.
Având în vedere că producătorul american a tăiat de mai multe ori preţurile maşinilor sale, oficialii Renault au anunţat luni, 17 aprilie, că îşi vor revizui politica internațională de prețuri pentru mașinile electrice, pentru a se asigura că vor putea rămâne competitivi.
Tesla a scăzut în mod repetat preţurile pentru maşinile sale în SUA, însă vineri, 14 aprilie, a venit cu un anunţ privind tăieri de preţuri în Europa, inclusiv acasă la Renault, în Franţa, notează jurnaliştii agenţiei Reuters.
Mai mult, au fost anunţate reduceri de preţ şi pentru piețele din Israel și Singapore, americanii de la Tesla extinzând astfel un program de discounturi generoase care a început în luna ianuarie în China.
Fabrice Cambolive, director executiv al Renault, a transmis luni, 17 aprilie: „Vom face o analiză de la țară la țară, piață cu piață, privind nivelul de competivitate de care vom avea nevoie pentru a rămâne în joc.”
În primul trimestru din 2023, Renault a înregistrat vânzări în creştere cu 9%, semnalând că ampla strategie de restructurare a producătorului auto prin care se concentrează pe cele mai profitabile modele ale sale a început să dea roade după 4 ani de declin al încasărilor.
Vânzările au crescut și în luna aprilie, a precizat Fabrice Cambolive, care a avertizat totuşi că tăierile de prețuri anunțate de Tesla reprezintă un semnal de trezire la realitate, chiar dacă vânzările modelului Renault Megane, unul dintre cele mai populare modele ale brandului francez, au crescut puternic în luna martie.