Oficialii grupului Renault, din care face parte și Dacia, au anunțat că ținta de vânzări din 2012 va fi sub cea estimată inițial, rezultatul prognozat pentru întreg anul fiind sub valorile din 2011.
Raportul privind evoluția veniturilor grupului francez în primele nouă luni ale acestui an arată o scădere de la 29,4 mld euro în 2011 la 27,79 mld. euro în 2012. Reculul de 4,7%, dar mai ales, evoluția vânzărilor din trimestrul III al anului a forțat oficialii Renault să își modifice estimările pentru întreg anul 2012. După ce, în ianuarie, francezii anunțau că se așteaptă ca piața auto europeană să scadă cu doar 3%-4%, pentru ca, în iulie să revizuiască estimarea considerând că piața va scădea cu 6%-7%, acum se așteaptă la o scădere cu 8%, „în cel mai bun caz”.
Conform Renault, prinicpla problemă a grupului rămâne piața europeană, mai ales cea franceză. În timp ce piața totală din Europa a ascăzut în priomele nouă luni din 2012 cu 9,3%, vânzările Renault s au redus cu 18,4%. Cu toate acestea, francezii se mândresc în Europa cu o cotă de piață a mărcii Renault de 6,8%, în timp ce Dacia a crescut cu 0,3% până la 1,7%. Trebuie menționat însă că, așa cum se întâmplă de mai bine de un an, oficialii grupului par să reinventeze statstica discutând doar despre cifre cumulate (autoturisme + LCV) și „uitând” că raportările tuturor institutelor de cercetare de piață sau asociații se fac separat pe cele două categorii. Conform Asociației Constructorilor Auto Europeni (ACEA) vânzările de autoturisme ale mărcii Renault au scăzut, în perioada ianuarie – septembrie, cu 21,2%, de la 780.983 de unități la 615.075 unități. În același timp, brandul Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor de la 184.175 unități, la 179.277 unități, ceea ce corespunde unui recul cu 2,7%.
Ca urmare a condițiilor dificile de pe piața europeană dar și a încercării grupului francez de a reduce pierderile Renault a anunțat și o reorganizare a uzinei din Sandouville precum și amânarea lansării noilor generații Laguna și Espace până în 2015.