Grupul Renault a majorat producția în Maroc, depășind numărul autoturismelor fabricate în România

Fabricile Renault din Tanger şi Casablanca (Maroc) şi-au majorat anul trecut producţia cu 18%, pentru a face faţă cererii din Egipt, Tunisia şi Turcia, se arată într-un articol apărut în publicaţia Daily News Egypt, citat de Agerpres.

În 2016, subsidiara Renault din Maroc a exportat în total 303.000 vehicule în peste 73 de ţări din Asia, Europa şi Africa, compania intenţionând să menţină ritmul de creştere al exporturilor şi în 2017. Produsele fabricii Somaca din Casablanca sunt exportate mai ales în Egipt, Tunisia, Turcia, dar şi în Arabia Saudită, Oman, America de Sud, Italia, Rusia, Marea Britanie şi Africa de Vest.

Pe piaţa din Egipt sunt importate în special modele Renault Logan din Maroc, acesta fiind cel mai bine vândut vehicul din statul african. Deşi modelul este exceptat de la plata taxelor vamale, preţul său în Egipt înregistrează frecvent creşteri, situându-se între 165.000 şi 202.000 lire egiptene. Costul original al modelului Logan produs la Somaca este estimat la 50.000 de lire egiptene.

Capital atrăgea atenția încă de săptămâna trecută că Grupul Renault a produs în premieră mai multe maşini în Maroc decat în România

Astfel, anul trecut, cele doua uzine marocane ale Renault (Tamger si Casablanca) au produs impreuna 345.000 de masini, cu peste 50.000 mai mult decat in 2015. Desi pentru Dacia Mioveni nu s-au publicat cifrele de productie pentru intreg anul, cele de la 11 luni indica o productie de 300.000 unitati in Romania, ceea ce inseamna ca decembrie nu poate duce totalul peste cifrele din Maroc.

Pentru Dacia piata marocana este foarte importanta, livrarile atingand anul trecut 43.400 masini, ceea ce inseamna o cota de 26%, nu departe de cea din Romania. Cinci dintre cele mai vandute zece masini din piata sunt Dacia, Logan gasindu-si 13.000 de cumparatori.

Citiși și:APIA: România a exportat anul trecut 326.089 vehicule
Cei doi constructori auto cu uzine în România, Automobile Dacia, parte a grupului Renault, şi Ford au produs anul trecut 359.306 autovehicule, în scădere cu 7,2% faţă de anul precedent. Dintre acestea 320.457 aparţin mărcii Dacia şi doar 38.849 celor de la Ford.

Din totalul autovehiculelor produse, nu mai puţin de 326.089 au fost exportate, însă şi la acest capitol s-a înregistrat un recul de 8,2%. Ce mai exportat model din 2016 a fost Dacia Duster cu 183.860 unităţi, urmat de Dacia Sandero (44.317 unităţi) şi Ford B-Max (38.857 unităţi).