Francezii de la Renault caută soluții pentru a reveni cât mai rapid pe piața iraniană, stat în care comercializa anual mai multe mașini decât în Italia sau Spania.
Sancțiunile impuse Iranului au forțat Renault să sisteze exportul de componente destinate uzinei deținută în parteneriat cu Iran Khodro începând cu 1 iulie. Având în vedere importanța pieței iraniene, oficialii grulului francez fac eforturi pentru a convinge comunitatea internațională să suspende parțial sancțiunile astfel încât uzina să reintre în activitate.
Piața iraniană este una dintre cele mai importante ale Renault, ea aflându-se pe locul opt în clasamentul zonelor de desfacere a produselor grupului. Principalul produs cu care Renault a reușit să ajungă la o cotă de circa 10% din piață este nimeni altul decât Logan, botezat local Tondar. Anul trecut, francezii au vândut în Iran 100.783 de unități, mai multe decât în Italia (96.144 unități) și Spania (83.366 unități).
Deocamdată, oficialii companiei franceze din care face parte și Dacia, au declarat că așteaptă ridicarea sancțiunilor fără a putea avansa și o dată când un astfel de eveniment ar putea avea loc.