Grupul Toyota este acuzat, în Statele Unite, de încălcarea unui brevet de invenţie pentru trenul de rulare utilizat la mai multe modele hibride, inclusiv popularul Prius, iar importurile acestor autoturisme ar putea fi interzise în SUA în cazul unei soluţii nefavorabile producătorului japonez.Firma Paice a depus, joi, o plângere la Comisia Internaţională a Comerţului de la Washington, în care acuză Toyota de încălcarea brevetului şi cere blocarea importurilor de produse şi auto
Grupul Toyota este acuzat, în Statele Unite, de încălcarea unui brevet de invenţie pentru trenul de rulare utilizat la mai multe modele hibride, inclusiv popularul Prius, iar importurile acestor autoturisme ar putea fi interzise în SUA în cazul unei soluţii nefavorabile producătorului japonez.
Firma Paice a depus, joi, o plângere la Comisia Internaţională a Comerţului de la Washington, în care acuză Toyota de încălcarea brevetului şi cere blocarea importurilor de produse şi autoturisme construite de grup din componenţa cărora face parte tehnologia inventată de această firmă, transmite Mediafax.
Paice a obţinut, în anul 2005, în justiţia americană, un verdict conform căruia hibridul Prius, SUV-urile hibrid Highlander şi Lexus RX400h utilizează invenţii ale firmei legate de trenul de rulare. Soluţia a primit un aviz favorabil şi la curtea de apel.
Reclamaţia înaintată joi autorităţilor acuză Toyota că şi modelele hibrid Camry, a treia generaţie a Prius-ului, sedanul HS250h şi SUV-ul Lexus RX450h, încalcă acelaşi brevet.
Analiştii din piaţa auto consideră că vânzările de autoturisme hibrid produse de Toyota „nu se pot opri” în Statele Unite, unde se bucură de succes şi popularitate, iar grupul japonez „ar trebui să se fi pregătit” pentru astfel de acuzaţii.
Acelaşi brevet se va afla în centrul unui proces care va începe pe 1 octombrie într-un tribunal federal din Texas, care vizează însă modelul Camry şi, totodată, alte două brevete. Un alt proces aflat în derulate la aceeaşi curte din Texas vizează acuzaţii de încălcare a unui alt brevet la construcţia modelelor hubride Highlander şi a celro din gama Lexus.
Comisia Internaţională a Comerţului de la Washington are rolul de a proteja economia americană de practici comerciale incorecte, inclusiv încălcări ale brevetelor de invenţie. Dacă instituţia lansează o investigaţie în urma acuzaţiilor prezentate de Paice, soluţia ar putea fi emisă în circa 15 luni.
Comisia poate transmite ordine către autorităţile vamale prin care să interzică intrarea pe teritoriul Statelor Unite a oricărui produs.
Pe de altă parte, instituţia nu poate decide ca Toyota să plătească daune sau să acorde redevenţe către Paice.
Purtătorul de cuvânt al grupului nipon, Hideaki Homma, a refuzat să comenteze evenimentele.
SURSA: Mediafax