Comparativ cu anul 2021, aceasta reprezintă o creștere substanțială de 26 la sută. Cota BEV din totalul livrărilor a ajuns astfel la 6,9 la sută, în creștere de la 5,1 la sută cu un an înainte.
Grupul Volkswagen rămâne liderul pieței BEV pe piața sa de origine, Europa, și a ajuns pe poziția a patra în acest segment în Statele Unite. Cea mai mare creștere a venit din China, unde livrările de BEV-uri au crescut cu 68% față de anul trecut. Din cauza provocărilor menționate mai sus, livrările globale au scăzut cu 7 procente față de anul precedent, ajungând la 8,3 milioane de vehicule.
În a doua jumătate a anului 2022, o situație ușor îmbunătățită a ofertei a dus la o creștere a livrărilor de 12 procente față de anul precedent. Cu toate acestea, acest lucru nu a putut compensa pierderile de 22 la sută față de anul precedent în prima jumătate de an. Banca de comenzi a Grupului rămâne la un nivel ridicat de 1,8 milioane de vehicule numai în Europa de Vest, din care 310.000 de BEV-uri.
Hildegard Wortmann, membră a Comitetului executiv extins pentru vânzări, a declarat: „Mărcile noastre au demonstrat o performanță decentă în ceea ce privește livrările într-un mediu foarte dificil anul trecut. Sunt deosebit de mulțumită de faptul că transformarea noastră electrică a câștigat în continuare tracțiune în toate mărcile și că am atins cota noastră țintă de aproximativ 7-8% pentru vehiculele complet electrice, în ciuda acestor vânturi potrivnice. Banca mare de comenzi este o dovadă clară că clienții iubesc întregul nostru portofoliu puternic de produse. Acest lucru ne dă încredere pentru 2023, în ciuda slăbiciunii macroeconomice și a penuriei continue de aprovizionare. Se așteaptă ca acestea din urmă să se îmbunătățească pas cu pas în cursul anului.”
Grupul Volkswagen, în plin proces de transformare
Grupul Volkswagen se află în plin proces de transformare, de la un producător de automobile la un furnizor de mobilitate durabilă bazat pe software. Electrificarea gamei sale de modele este o piatră de temelie pentru a atinge acest obiectiv și pentru a avea un bilanț neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon cel târziu până în 2050. În pofida numeroaselor provocări din ultimii trei ani, cum ar fi lipsa semiconductorilor și blocajele legate de Covid, Grupul și-a urmărit cu multă consecvență calea electrică. Ponderea BEV-urilor a crescut de la 2,5 % în 2020 la 5,1 % în 2021 și apoi la 6,9 % anul trecut. În cursul anului 2022, alte unități din Emden, Hanovra și Chattanooga au început să producă BEV-uri. În acest an, va urma sediul central al grupului din Wolfsburg. Prin urmare, Grupul își propune să atingă un nivel al livrărilor de BEV de aproximativ 11 la sută în 2023. Aceasta va fi baza pentru a atinge obiectivul pe termen mediu de aproximativ 20 la sută în 2025. Până în 2030, se așteaptă ca fiecare al doilea vehicul al Grupului livrat la nivel global să fie complet electric.
Livrările în regiuni au evoluat în 2022 după cum urmează
În Europa, livrările totale au scăzut cu 10,4%, la 3.153.200 de vehicule, în timp ce BEV-urile au crescut cu 13,4%, la 352.000 de unități. Cea mai mare parte, 2.711.300 de vehicule, a fost livrată în Europa de Vest, unde declinul a fost mai puțin pronunțat, cu 5,2 la sută. BEV-urile au fost la mare căutare în această regiune și au atins o cotă de 12,6 la sută din totalul livrărilor (2021: 10,5 la sută). Astfel, Grupul rămâne lider de piață în acest segment în Europa. Banca de comenzi în Europa de Vest a rămas ridicată la 1,8 milioane de vehicule – inclusiv 310.000 de BEV-uri – din cauza constrângerilor de aprovizionare. În Germania, piața de origine a Grupului, livrările au crescut cu 3,8 procente, la 1.029.600 de unități. Cota BEV a atins un nivel de 11,6 la sută (2021: 11,4 la sută). Livrările în Europa Centrală și de Est au scăzut semnificativ, cu 32,9 la sută, la 441.900 de vehicule, din cauza efectelor războiului din Ucraina.
În America de Nord, 842.600 de clienți și-au primit vehiculele, o scădere de 7,2%. În SUA s-a înregistrat o scădere similară, de 6,1 la sută, până la 631.100 de unități. În schimb, BEV-urile au crescut cu 18,8 la sută, la 44.200 de unități. Acest lucru corespunde locului 4 în segmentul all-electric. Producția locală de BEV-uri în Chattanooga, care a început în 2022, va oferi o capacitate suplimentară regiunii pentru a satisface cererea clienților săi pentru mobilitate complet electrică.
Piața sud-americană a înregistrat o tendință similară. Aceasta a scăzut cu 8,0%, până la 473.700 de vehicule. Brazilia, cea mai mare piață din regiune, a înregistrat livrări de 337.400 de unități. Acest lucru corespunde unui declin de 10,4 procente.
Asia-Pacific a înregistrat cel mai mic declin dintre regiunile majore, cu 2,7%. În total, 3.514.000 de vehicule au fost predate clienților. China, cea mai mare piață individuală a grupului, a înregistrat o performanță similară. Livrările au scăzut cu 3,6 procente, ajungând la 3.184.500 de unități. După pierderi semnificative cauzate de lipsa de aprovizionare și de blocajele legate de Covid în prima jumătate a anului, livrările Grupului și-au revenit bine în a doua jumătate a anului și au ratat doar puțin nivelul din anul precedent. China a fost cel mai mare contribuitor la creșterea globală a Grupului în ceea ce privește BEV-urile, livrările crescând cu 68%, ajungând la 155.700 de unități, arată Volkswagen Newsroom.