Constructorul auto ceh Skoda, una dintre diviziile care formează grupul Volkswagen, a anunțat că grupul german va avea nevoie de mai mult timp pentru a lua o decizie cu privire la locul unde va fi amplasată uzina de baterii din Europa de Est.

Volkswagen a anunțat încă de anul trecut că a decis să amâne luarea unei decizii cu privire la locul unde va construit uzina de baterii din Europa de Est, invocând incertitudinea economică și prețurile ridicate la energie în regiune. Grupul are în vedere Cehia pentru o astfel de investiție.

”Cehia are o poziţie excelentă în grupul ţărilor candidate pentru a găzdui viitoarea gigafactory. Cu toate acestea, este nevoie de mai mult timp pentru a vedea ce va aduce aşa-numitul Pact Verde European. Grupul Volkswagen trebuie să evalueze această investiţie şi din punct de vedere al subvenţiilor şi stimulentelor pentru investiţii”, spune preşedintele Skoda Auto, Klaus Zellmer.

Totuși, Volkswagen a luat în considerare și alte țări pentru această investiție, precum Ungaria, Polonia și Slovacia.

Planurile Volkswagen pe termen lung prevăd construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Una dintre uzine, care ar urma să fie inaugurată în 2027, va fi construită în Europa de Est. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.

Volkswagen vrea să amplaseze o astfel de fabrică și în SUA

Directorul general al Audi, Markus Duesmann, a declarat că producătorul auto german intenționează să amplaseze o nouă fabrică de vehicule electrice în SUA pentru a profita de stimulentele prevăzute în Legea privind reducerea inflației.

Aceasta este a doua mențiune despre o uzină americană pentru BEV-uri în șase luni, un director executiv al grupului VW declarând în august anul trecut că se ia în calcul și un amplasament pentru un pick-up BEV. Nu este exclus ca o singură uzină să deservească toate cele trei necesități pe un set tehnologic și un șasiu BEV comun – SUV-ul Scout, pick-up-ul VW și SUV-ul Audi. Atât Audi, cât și Scout, acesta din urmă fiind așteptat să intre în producție în 2026, funcționează ca unități operaționale independente în cadrul Grupului VW.

Duesmann a declarat într-un interviu acordat publicației Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung că nu a fost luată încă nicio decizie, dar că stimulentele incluse în Legea privind reducerea inflației, promulgată în august anul trecut, au făcut ca momentul să fie atractiv pentru construirea unei fabrici în SUA, scrie wardsauto.com.