În timp ce piețele din America de Nord, China și Rusia asigură un ritm susținut de creștere pentru cel mai puternic constructor auto european, Europa de Vest devine, pe zi ce trece, o sursă de pierderi. Astfel, dacă în primul trimestru vânzările din China au crescut cu 15,6% până la 633.900 de unități, în SUA majorarea vânzărilor a fost chiar mai puternică, 34%, până la 124.000 de unități, iar în Rusia, creșterea a fost de 77%,  în Europa Occidentală grupul a înregistrat o scădere cu 4,7%, până la 507.100 unități. Și asta în ciuda faptului că, în Germania, Volkswagen a raportat o creștere cu 5,7% a vânzărilor. De altfel, din totalul de 507.100 de mașini comercializate în Europa de Vest, nu mai puțin de 282.400 au fost achiziționate de clienți germani.
În Europa Centrală și de Est, zonă din care face parte și România, vânzările Volkswagen Group au crecut în primul trimestru din acest an cu 35,1%, până la 147.400 unități. Dintre acestea, ceva mai mult de 4.000 de mașini au fost comercializate în România.
Detaliate pe mărci, vânzările de autoturisme ale grupului arată că marca principală, Volkswagen, a atras la nivel mondial în primul timestru din 2012, circa 1,36 milioane de clienți, cu 10,5% mai mulți decât în aceeași perioadă din 2011. În același timp, Audi a comercializat 346.100 de mașini, în creștere cu 10,8%, iar Skoda a raportat cea mai mare creștere din grup, 11,8%, până la 242.700 de unități.
Singurul brand care crează probleme celor din marele grup german rămâne SEAT. Vânzările mărcii spaniole au scăzut cu 11,6% până la numai 80.100 mașini. Nici în România situația SEAT nu este departe de un  rezultat dezamăgitor. În primele trei luni din 2012, vânzările au scăzut cu 58,4% până la 131 de unități.