În 2016, Republica Moldova a înregistrat o creştere economică de aproximativ 3%, iar prognoza pentru 2017 este o creştere de 4,1%. 

"Ambiţia noastră este ca 2017 să fie un an de creştere şi investiţii… Avem nevoie de investiţii şi în domeniul media", se arată într-o scrisoare trimisă de premierul Pavel Filip. 

Acesta subliniază că, în prezent, organizaţiile locale de media din Republica Moldova nu sunt suficient de puternice, lipsa de resurse afectând în mod negativ capacitatea jurnaliştilor de a informa populaţia. De aceea, o implicare puternică a organizaţiilor de media şi companiilor de publicitate din Occident ar îmbunătăţi calitatea democraţiei în Republica Moldova, susţine Pavel Filip. 

"Rugămintea mea către organizaţiile importante de media din Europa şi SUA, precum şi către alţi jucători globali, este să ia în considerare investiţiile în Republica Moldova şi să ajute la transformarea democraţiei noastre. Guvernul este hotărât să conlucreze cu organizaţiile globale de media pentru a asigura că investiţiile vor fi benefice pentru ambele părţi", precizează premierul Pavel Filip. 

Referindu-se la ceea ce poate face Guvernul şi Parlamentul pentru ca presa să devină cu adevărat a patra putere în stat şi unul dintre factorii de consolidare a democraţiei în Republica Moldova, premierul Pavel Filip a spus că un nou Cod al Audiovizualului urmează să fie elaborat ţinând cont de expertiza Consiliului Europei, precum şi de noua directivă UE care este dezbătută în prezent în Parlamentul European. 

"Însă, capacitatea unui ziar sau a unui post de televiziune de a-şi informa în mod corect cititorii şi telespectatorii depinde, fundamental, de soliditatea financiară a instituţiei media", susţine Pavel Filip. 

Acesta dă drept exemplu cazul României, unde grupurile puternice de media din Europa au ajutat la consolidarea pieţei locale de media în contextul aderării la UE.

AGERPRES