Compania farmaceutică GlaxoSmithKline estimează o creștere de circa 12% a cifrei de afaceri anul acesta, reprezentând o cotă de piață de șase procente, la același nivel cu 2010, dacă și piața crește în același ritm cu cel al anului trecut.
„Acest lucru este destul de greu de estimat, din cauza volatilităților caracteristice pieței locale”, a spus Pascal Prigent, director general al GSK România.
El a mai spus că valoarea totală a taxelor și impozitelor plătite statului român se ridică la 45 milioane de dolari. Pentru anul trecut, compania a raportat afaceri de 137 milioane de euro, în creștere cu circa 12,5% față de 2009. „Circa 40% din producția fabricii Europharm de la Brașov este exportată în peste 50 de țări”, a spus Prigent, adăugând că anul trecut au fost exportate circa 18 milioane de unități.
În schimb, compania de distribuție din grup nu practică exportul paralel, o activitate care se estimează că a ajuns la 15% din piața locală, încurajată de faptul că. În România, prețul medicamentelor este cel mai mic pe plan european. Astfel, distribuitorii preferă să vândă în străinătate, la un preț mai bun, medicamente care ar trebui să ajungă în farmaciile autohtone.
„Marjele din distribuție sunt mici, este adevărat, dar se poate face profit și fără export paralel”, a spus Prigent, cel care a preluat rolul de director general al GSK România la începutul acestui an.
În ultimii 12 ani, compania a investit pe piața locală peste 125 milioane de dolari, aproape 100 de milioane fiind folosite pentru modernizarea fabricii de medicamente Europharm, achiziționată în 1998.