Cele două branduri globale produse la fabrica din Brașov, în principal pentru export în țări precum Franța, Italia, Japonia sau Turcia, sunt antidepresivul Seroxat și Retrovir Capsule, un medicament pentru HIV. Prin aceste noi investiții, GSK dorește să crească capacitatea de export de la 60% din totalul producției, la 75% în 2012. Pentru a reuși acest lucru însă, va fi nevoie de un dialog deschis cu autoritățile pentru a stimula investițiile și exporturile în industria farmaceutică. "Legislatia actuală din România nu încurajează companiile să produc medicamente în România și apoi să le exporte la un preț competitiv", a spus Pascal Prigent, directorul general al GSK România.
Până acum trei ani, fabrica GSK din Brașov producea doar două mărci locale de medicamente, ale Europharm, de la care a și cumpărat facilitatea de producție în 1998. Fabrica este prima care a început să producă medicamente la standarde GMP (Good Manufacturing Practices – Bune Practici de Fabricație), începând cu 2002.
Transformările au necesitat investiții de 100 de milioane de dolari, începând cu 1998, până în 2010. Deși piața farma din România suferă de o impredictibilitate cronică, fapt care ar putea limita investițiile, compania-mamă GSK a avut mai multe motive obiective pentru a dicta investițiile de la Brașov: "Pentru GSK, fabrica de la Brașov reprezintă combinația perfectă dintre calitatea oamenilor care lucrează aici și costuri competitive", a spus Pascal Prigent. De altfel, Prigent a menționat că deși nu sunt de acord cu noua taxă clawback, are încredere că negocierile vor duce la ceva bun și că pacienti vor fi foarte puțin afectați. Cât despre pericolul exporturilor paralele, Prigent consideră că ar trebui să se regleze un mechanism prin care numai surplusul de mediamente să meargă la export, astfel încât nevoia internă să fie acoeprită.
De altfel, în viitor, GSK dorește să transfere producția de mărci globale ale companiei către fabrica Brașov. Inaugurarea acestor două linii de productie au marcat și numirea unui nou director de fabrică. Mariana Cismaru are o experiență de 18 ani în industria farmaceutică, fiind unul dintre primii angajați ai fabricii.
În acest an, producția fabricii de la Brașov este estiamtă să ajungă la 46 de milioane de cutii pe an, față de 2010, când au fost produse 42,3 milioane de cutii pe an.
Grupul GSK în România cuprinde atât partea de comercializare a medicamentelor, cât și partea de producție, prin fabrica de la Brașov, dar și o companie de distributie a medicamentelor, Europharm.
Pentru anul viitor, GSK mai are în plan o investitie de 11,9 milioane de dolari, într-un nou laborator. Aproximativ 90% din cei 250 de oameni care lucrează în fabrica GSK din Brașov, iar 40% din aceștia au studii superioare de ingineri chimiști sau farmaciști.
Citește și: Dilema "oul sau găina" din sistemul de sănătate. Ce crede un manager străin despre piața de medicamente?
GSK România, singura companie farma care produce branduri globale la nivel local
15 noiembrie 2011, 10:03
Ultima modificare în 15 noiembrie 2011, 12:03
GSK România a investit în ultimii trei ani în jur de 7 milioane de dolari în liniile de producție pentru două branduri locale ale GSK. Prin aceste investitii, GSK devine singura companie farma inovatoare care produce branduri globale la nivel local
Etichete: brasov,
fabrica,
glaxosmithkline,
medicamente
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook