Grupul UniCredit folosește de mult timp serviciile de centre de date ale GTS pentru operațiunile sale secundare de colocare. Acum, UniCredit, una dintre cele mai importante instituții bancare de pe piața din Cehia, a hotărât relocarea centrului său de date principal în incinta GTS, prin încheierea unui contract adițional cu operatorul, care în prezent este furnizorul său de servicii de centre de date pe piața din Cehia.
„Am analizat în detaliu toate ofertele primite, soluția propusă de GTS fiind cea mai avantajoasă pentru noi. Mai mult, lucrăm deja cu GTS și, prin prisma colaborării de durată dintre companiile noastre, știm că oferă servicii avantajoase din punct de vedere al raportului performanță-preț. Securitatea datelor este esențială pentru noi, iar GTS poate oferi serviciile de care avem nevoie,” a spus Radek Kohoutek, UGIS (UniCredit Global Information Services).
Prin relocarea întregului grup UniCredit în noul sediu de birouri a fost necesară și mutarea principalului centru de date al companiei. Centrul de date suplimentar se afla deja în incinta GTS, însă, înainte de relocare, cel principal era situat în sediul băncii, fiind administrat de UGIS (UniCredit Global Information Services), o subsidiară a UniCredit Bank. În cadrul procesului de relocare a grupului UniCredit în noul centru administrativ, banca a decis să apeleze la serviciile GTS pentru găzduirea centrului de date principal.
Cu o suprafață de 60 m2, centrul de date pus la dispoziția UniCredit de GTS se află în incinta CE Colo din Praga. CE Colo este o subsidiară a grupului GTS care furnizează servicii de centre de date tip carrier-neutru în Europa Centrală și de Est.
GTS operează în prezent 14 unități cu o suprafață totală alocată clienților de peste 13.000 de m2 și cu o capacitate disponibilă de peste 28 de MW în cinci state europene (Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia).
Pentru GTS, securitatea (atât fizică, cât și non-fizică) este foarte importantă, compania oferind un nivel al serviciilor (SLA) de cea mai bună calitate în toate centrele sale de date.
Aceste centre beneficiază de mai multe măsuri de securitate, cum ar fi parametri de protecție, CCTV, cartele de proximitate pentru controlul accesului, cititoare de amprentă, cuști, precum și personal de pază 24 de ore din 24. În plus, centrele sunt dotate cu sisteme automatizate pentru detecția incendiilor și a scurgerilor de gaze, ce protejează toate zonele critice din incinte. Pentru a garanta un nivel optim al serviciilor principale, infrastructura tehnică a fost proiectată sub forma unei configurații de minim N+1 pentru generatoarele de rezervă și pentru instalația de răcire, și folosește standardul de distribuție 2N UPS.
Aceasta înseamnă că, în cazul unei defecțiuni la una dintre componentele rețelei electrice, compania poate veni în sprijinul clienților prin sistemele redundante proprii. Compania monitorizează continuu performanța sistemului de climatizare și menținerea unui nivel optim de temperatură și de umiditate. Toate componentele tehnice ale centrului de date sunt monitorizate proactiv de cei doi ingineri aflați în incintă, precum și prin centrul operațional al rețelei (Network Operation Center – NOC).