Jurnalistul EVZ, Robert Turcescu, care se numără printre sutele de mii de cetățenia ai Sectorului 1, s-a decis să inițieze o campanie prin care cetățenii să îi trimită primarului gunoaiele la poarta Primăriei Sectorului 1.
Astfel, sâmbătă dimineață, Clotilde Armand s-a trezit cu gunoaiele la poartă. Jurnalistul susține că nu a vrut să lase sacul de gunoi pe stradă sau lângă vreun stâlp așa cum fac restul bucureștenilor, așa că a preferat să i-l ducă personal edilului.
Totodată, acesta i-a invitat pe toți să procedeze la fel și să nu mai arunce gunoaiele pe stradă sau în intersecții.
„Îi duc doamnei Clotilde un sac de gunoi. Îl pun pe treptele Primăriei Sectorului 1 pentru că nu mai am unde să-l arunc. Desigur, aș putea să las sacul de gunoi pe stradă, lângă vreun stâlp, așa cum fac de zile bune mii de bucureșteni locuitori ai Sectorului 1 cărora li se pare că luptă și ei cu „mafia gunoiului” dacă aruncă pungi cu deșeuri pe străzi sau în intersecții. Niște fraieri care nu realizează că, de fapt, suntem luați prizonieri într-un conflict a cărui singură rezolvare firească e în justiție.
Eu refuz să asist pasiv la spectacolul isteric prin care Clotilde Armand se face că asumă rolul de primar. Așa că îi duc gunoiul la primărie, să se spele cu el pe cap! Vă invit să ieșiți din ipocrizie și să procedați la fel: nu mai aruncați gunoiul pe stradă sau prin tomberoanele din alte sectoare, mergeți cu el în fața Primăriei Sectorului 1 și strigați tare „Merci beaucoup, madame Clotilde!”, poate înțelege și ea pe ce lume trăiește…”, a postat Robert Turcescu, alături de un clip video.
Care este costul salubrizării
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand a încercat să își motiveze gestul prin care s-a ajuns într-o astfel de situație. Ea a precizat că în total, costul salubrizării din Sectorului 1 se ridică la 350 de milioane de lei, adică o treime din bugetul total al Sectorului, lucru pe care Primăria nu și-l poate permite.
“Costul salubrizarii pentru anul trecut a fost de 266 milioane lei, la care se adauga facturi de 83 milioane lei aflate in litigiu, ceea ce inseamna un total de 350 de milioane de lei pe care Romprest considera normal sa il primeasca intr-un an, rezulta un total de 1 milion de lei pe zi, adica o treime din bugetul sectorului 1. Noi nu ne putem mentine la asemenea costuri”, a spus Armand.
De cealaltă parte, Romprest are o altă explicație, publicând datele exacte ale bugetului alocat salubrității în anul 2020 și sumele achitate în exercițiul bugetar.
”Pentru o corectă informare a opiniei publice, prezentam datele exacte privind bugetul alocat Salubritatii in anul 2020 si sumele achitate de catre Autoritate operatorului in exercitiul bugetar al anului 2020”, scrie Romprest
”La începutul fiecarui an, operatorul delegat al serviciului public de salubritate înaintează catre Autoritatea contractantă o estimare de buget pentru anul în curs. Pentru anul 2020, în data de 15 ianuarie 2020, a fost înaintat bugetul preconizat pentru anul 2020, in valoare estimata de 236,7 milioane lei.
Este evident faptul că, avand în vedere ca bugetul a fost estimat in luna ianuarie 2020, acesta nu a putut previziona existenta unor viitoare comenzi suplimentare pentru activitatea de spalat carosabil si trotuare, masuri care au fost dispuse de catre Autoritatea contractanta pentru combatere efectelor pandemiei, si aplicate in perioada aprilie-septembrie 2020, actiune coordonata de la nivelul Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta”, precizează sursa citată.
Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea