Un sfert din companiile cărora le-au fost restructurate creditele nu reuşesc să le achite, deşi li s-a dat „o gură de oxigen”, a declarat marţi preşedintele CEC Bank, Radu Gheţea, arătând că procentul este mult mai mic în cazul persoanelor fizice.
„Din 100 de credite restructurate de CEC la companii, 25% dintre clienţi nu mai reuşesc să continue, deşi li s-a dat o gură de oxigen. Totuşi, 75% se salvează. La persoane fizice procentul e mult mai bun. Un număr foarte mic de clienţi cărora li s-a dat o gură de oxigen nu reuşesc să mai ţină pasul”, a spus Gheţea la seminarul „Mediafax talks about banking”.
El a arătat că primele şase luni ale acestui an au fost caracterizate de continuarea impactului crizei asupra firmelor şi populaţiei, care s-a simţit şi la nivelul băncilor.
„La companii avem o dezvoltare sau o evoluţie destul de diversă. Asistăm la unele succese înregistrate de unele companii care au reuşit în perioade de criză să găsească acele ieşiri prin găsirea unor produse şi a unor pieţe care, chiar dacă nu mai sunt cele tradiţionale, sunt soluţii pentru supravieţuire”, a adăugat Gheţea.
Totodată, preşedintele CEC Bank a menţionat că este dificil de estimat care va fi profitabilitatea sistemului bancar la finalul primul semestru.
„Poţi să ai rezultate bune, dar în ultima zi să te trezeşti că un mare client vine cu introducerea unei cereri de insolvenţă şi trebuie să faci provizioane mai mari decât ai fãcut în şase luni”, a precizat Gheţea.
SURSA: Mediafax