„Prin intermediul calculatorului, de acasă, sau al diferitelor terminale, de genul Qiwi, Selfpay, Centrul de plăți Un-Doi, online prin ghiseul.ro (pe care le întâlnești la tot pasul în Capitală – dar și oriunde în țară – în Mall-uri sau magazinele mari), poți achita, fără a mai fi nevoit să treci prin stresul statului la coadă, absolut toate taxele, inclusiv cea pentru parcare, impozitele locale sau amenzile contravenționale”, a declarat pentru Capital Adrian Pătrașcu, managerul de proiect care a făcut posibilă digitalizarea serviciilor de plată pe raza Sectorului 5.
Poți plăti de oriunde din țară, chiar dacă ești bucureștean
Evitarea aglomerației de la ghișee nu este singurul avantaj al strategiei de lucru cu cetățenii, implementate în cadrul DITL Sector 5. „Dacă te afli în alt oraș, în interes de serviciu sau în vacanță, nu trebuie să îți mai faci griji în privința faptului că termenul limită pentru plata taxelor expiră, iar tu trebuie să ajungi de urgență acasă, în București, la unul din sediile Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5. E suficient să intri în cel mai apropiat magazin, să accesezi unul din terminalele de care vorbeam, iar plata este făcută instant”, ne-a explicat Adrian Pătrașcu.
Corespondența prin email te scapă de stres
Șeful Departamentului de Prelucrare Automată a Datelor din cadrul DITL Sector 5, Adrian Pătrașcu a adăugat că, prin intermediul sistemelor de plată electronice implementate, se pot obține facil informații cu privire la obligațiile de plată, pentru acest lucru fiind necesar doar acceptul contribuabilului cu privire la autoritățile prin intermediul email-ului. „E suficient doar să semnezi un formular că ești de acord să îți fie înregistrată adresa de email în evidențele Direcției, iar dialogul cu reprezentanții acestei direcții se simplifică foarte mult. Iar pentru persoanele juridice, care trebuie să se ocupe îndeaproape de treburile companiei lor, acest lucru nu înseamnă deloc puțin lucru. Nu trebuie să mai meargă la ghișeu, să stea în picioare ore întregi pentru a obține detalii despre situația plăților pe care trebuie să le facă. E suficient să acceseze email-ul și să pună întrebări cu privire la situația plăților pe care le are de efectuat, iar un angajat al DITL Sector 5 îi răspunde imediat și îi risipește nedumeririle”, a punctat Adrian.
Un angajament respectat
Totul a plecat de la declarația din 2017 a primarului Sectorului 5, Daniel Florea: „Ne dorim să oferim cetățenilor un mod facil în care să interacționeze cu instituția noastră, prin măsuri adaptate standardelor europene în vigoare. Este una dintre obligațiile pe care le avem ca autoritate publică de interes local și de care ne străduim să ne achităm în mod onorabil, cu respect față de locuitorii Sectorului 5 și față de nevoile administrative ale acestora”. Astăzi, angajamentul edilului a devenit realitate, în premieră la nivel național, la nivelul Sectorului 5 devenind funcțională opțiunea plății online a taxelor locale și impozitelor.
Mai accesibil, mai transparent, mai ieftin
“Dezvoltarea platformei este următorul pas necesar pentru implementarea strategiei de digitalizare a serviciilor oferite către contribuabil. Această strategie este răspunsul elaborat de Primaria S5 tendintelor actuale de îmbunătățire a calității furnizării serviciilor către contribuabil, făcându-le mai accesibile, mai transparente și cu costuri mai scăzute. Împreună cu furnizorii Integrisoft Solutions și Ingenious am făcut din acest proiect un exemplu de bună practică la nivel național în abordarea acestui tip de servicii”, a mai declarat pentru Evenimentul Zilei Adrian Pătrașcu, managerul de proiect.