Actuala criza economica ar putea fi cea mai grava din anii 30′ pana acum. Totusi, aceste conditii duc la o explozie a vanzarilor de produse Nespresso, companie detinuta de lantul alimentar elvetian Nestle.
Vanzarile de produse Nespresso au crescut cu 30% in 2008, astfel incat veniturile anuale au depasit cu doi ani mai repede tinta de doua miliarde franci elvetieni.
Desi reprezinta circa 5% din vanzarile totale ale grupului Nestle (110 miliarde de franci in total), Nespresso este acum marca cu cea mai mare rata de crestere in cadrul grupului ce detine nume precum apa Perrier, sosurile Maggi, mancarea Felix pentru pisici si desigur, ciocolata Nestle.
„Aceste rezultate sunt mai mult decat multumitoare, in special in aceste vremuri dificile pentru mediul economic”, a declarat directorul executiv al Nespresso, Richard Girardot.
In acelasi timp, reteaua americana de cafenele Starbucks a anuntat o noua operatiune de inchidere a unor cafenele din Statele Unite ale Americii si din restul lumii, fapt ce va atrage dupa sine o disponibilizare a unui numar semnificativ de angajati. Mai exact, 6.700.
Aceste masuri au fost justificate prin agravarea crizei economice. Grupul intentioneaza astfel sa realizeze o reducere a costurilor de 500 de milioane de dolari in cursul exercitiului fiscal 2009 care se va termina in luna septembrie.