Gustul sucurilor se concentreaza prin aliante

Nume sonore din industria bauturilor non alcoolice isi cauta aliati cat mai puternici in lupta pentru cotele de piata. “Cand Borsec s-a hotarat sa intre pe segmentul de sucuri, a apelat la o firma specializata pentru a putea garanta calitatea produselor. Gama de sucuri Giusto reprezinta acum cam zece procente din vanzari,”, spune Octavian Cretu, presedintele Romaqua Grup, ce detine marca Borsec. Vanzarile de sucuri si ape minerale ale societatii au totalizat 160 de milioane d



Nume sonore din industria bauturilor non alcoolice isi cauta aliati cat mai puternici in lupta pentru cotele de piata. “Cand Borsec s-a hotarat sa intre pe segmentul de sucuri, a apelat la o firma specializata pentru a putea garanta calitatea produselor. Gama de sucuri Giusto reprezinta acum cam zece procente din vanzari,”, spune Octavian Cretu, presedintele Romaqua Grup, ce detine marca Borsec. Vanzarile de sucuri si ape minerale ale societatii au totalizat 160 de milioane de lei noi anul trecut.

Colaborarea cu firmele de specialitate permite extinderea rapida a gamei sortimentale si garanteaza ca produsele sunt sigure pentru consumatori, fara sa mai fie nevoie de cheltuieli suplimentare cu incercarea produselor. “Segmentul bauturilor “light”, a nectarurilor si sucurilor de fructe are un potential de crestere foarte mare in Romania. In special sortimentele tip ice tea si bauturile necarbonatate vor avea evolutii importante”, arata Eberhart Raducanu, director general al firmei germane Dohler. Societatea colaboreaza cu European Drinks, pentru producerea berii cu arome, cu Borsec, pentru gama de sucuri, si cu AlbaLact, pentru varietatile de lapte cu ciocolata. Compania spera sa realizeze in acest an o cifra de afaceri de 8,5 milioane de euro din vanzarea aromelor si concentratelor de fructe. Piata romaneasca a sucurilor este estimata de Octavian Cretu la circa 850 de milioane de litri pe an.


Potrivit studiilor Dohler, vanzarile de bauturi fara bioxid de carbon vor ajunge la 3,5 miliarde litri in vestul Europei si la 1,83 miliarde litri in estul continentului. Sucurile si nectarurile vor ajunge in acest an la 10,1 milioane de litri in vest si la 4,9 milioane in estul Europei.



“Segmentul bauturilor “light”, a nectarurilor si sucurilor de fructe are un potential foarte mare de crestere in Romania.”

Eberhart Raducanu,

director general, Dohler





Exporturile de sucuri naturale depasesc constant importurile

Romania ramane un exportator net de sucuri naturale. Principalul fruct procesat pe plan intern este marul, in timp ce importurile de citrice domina sortimentele de suc intrate pe piata interna. In Europa, principala aroma este cea de citrice (portocala, lamaie, grapefruit) care ocupa 39% din totalul vanzarilor. Potrivit datelor Dohler, ponderea sucurilor cu continut scazut de calorii a crescut cu sase la suta pe an din 2000.

Sursa: INS, pentru sucurile de fructe si legume nefermentate