Guvernul a aprobat extinderea competențelor Cancelariei Prim-ministrului. Ce atribuții noi va avea acum

Guvernul României

SURSA FOTO: Dreamstime

Purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, a anunțat luni, în cadrul unei conferințe de presă, că au fost extinse competențele Cancelariei Prim-ministrului. Acesta a precizat că au fost preluate elemente din componența Secretariatului General al Guvernului.

Guvernul a aprobat, în şedinţa de luni, o hotărâre în baza căreia au fost extinse competenţele Cancelariei Prim-ministrului, fiind preluate şi elemente din componenţa Secretariatului General al Guvernului, a precizat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.

Ce modificări s-au făcut mai exact?

„Guvernul a aprobat astăzi hotărârea privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-ministrului. Au fost astfel modificate structurile organizatorice, extinzându-se şi competenţele Cancelariei Prim-ministrului. Astfel, pe lângă cele două direcţii deja existente, Direcţia protocol şi relaţii internaţionale şi, respectiv, Direcţia de comunicare şi relaţii cu presa, a fost înfiinţată Direcţia asigurare resurse, Compartimentul juridic şi Serviciul de evaluare, analiză şi coordonare strategică.

Au fost preluate cu această ocazie elemente din componenţa Secretariatului General al Guvernului, odată cu atribuţii care, de asemenea, vor fi şi suplimentate cu necesitatea de a gestiona elementele de coordonare pentru procesul de aderare a României la OCDE”, a arătat el în cadrul unei conferinţe de presă.

Cărbunaru a menţionat că aderarea la OCDE reprezintă „un obiectiv de ţară extrem de important”, deoarece oferă acces „la o platformă globală de resurse de bunăstare”. În acest sens, a precizat că 90% din investiţiile străine directe, la nivel global, sunt realizate de statele membre OCDE.

Guvernul a aprobat înființarea Consiliului Consultativ

Potrivit hotărârii de guvern, a fost înfiinţat Consiliul Consultativ, un organ colectiv din care vor face parte reprezentanţi ai mediului academic, de afaceri şi ai societăţii civile, ce va avea rol de a emite propuneri, opinii şi analize în domeniul de competenţă al Cancelariei Prim-ministrului.

De asemenea, Cancelaria Prim-ministrului va avea rol de coordonator pentru Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, Agenţia Naţională pentru Romi, Agenţia Naţională Anti-Doping, Autoritatea Competentă pentru Reglementarea Operaţiunilor Petroliere Offshore, Departamentul pentru Relaţia cu Republica Moldova, Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, structuri cu personalitate juridică, finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

În ceea ce privește personalul, numărul maxim de posturi din cadrul Cancelariei Prim-ministrului va fi de 103, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora. Personalul Cancelariei va fi format din funcţionari publici şi personal contractual.