Executivul a aprobat o serie de proiecte normative privind indicatorii tehnico-economici pentru investiții

Conform unui comunicat al MTI, prima hotărâre aprobă indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea instalațiilor de semnalizare feroviară din stațiile de cale ferată ale Sucursalelor Regionale CF București și Craiova. Acești indicatori sunt legați de obiectivul de investiții „Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară – 8 loturi: Lot 1 – Sucursalele Regionale CF București și Craiova”, o lucrare de utilitate publică de interes național.

Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de 670 milioane lei, iar durata estimată de realizare este de 15 luni.

Investiție de 1,14 miliarde de lei pentru creşterea nivelului de centralizare al unor instalaţii de semnalizare

Al doilea act normativ se referă la indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară – 8 loturi: Lot 2 – Sucursalele Regionale Timișoara și Cluj”.

„Creşterea nivelului de centralizare al unor instalaţii de semnalizare şi integrarea acestora în centre de management ale traficului contribuie la îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei trenurilor şi conduce la creşterea vitezei de circulaţie pe secţiile modernizate”, se arată în comunicatul MTI.

Pentru acest obiectiv, valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este estimată la peste 1,14 miliarde lei, iar durata de execuție a lucrărilor este de 21 de luni.

șină de tren, cale ferată
SURSA FOTO: Dreamstime

Investiție pentru sucursala Regională CF Brașov

Al treilea act normativ aprobat joi se referă la indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară – 8 loturi: Lot 3 – Sucursala Regională CF Brașov”. Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) aprobată de Guvern este de peste 376 milioane lei, iar durata de execuție a lucrărilor este de 15 luni.

Aceste investiții fac parte din proiectul „Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară”, conform sursei citate. Ele reprezintă o etapă în cadrul capitolului I.1 – Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I – Tranziția verde, Componenta C4 – Transport sustenabil din PNRR, subsecțiunea „Centralizări electronice și electrodinamice”, având ca obiectiv general implementarea „Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025”, aprobată de Guvernul României prin HG nr. 985/2020.

Finanțarea acestor obiective de investiții provine din Planul Național de Redresare și Reziliență al României – fonduri externe nerambursabile – capitolul I.1 – Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I – Tranziția verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, secțiunea „Centralizări electronice și electrodinamice”, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.”-S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual pentru această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.