Cea mai bună veste pentru infrastructura feroviară din România. Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că Guvernul a aprobat în cursul zilei de miercuri achiziția primelor trenuri nepoluante, pe hidrogen, din România.
Într-o postare pe pagina personală de Facebook, secretarul de stat precizează că proiectul pilot, care a fost implementat de Autoritatea Feroviară Română și aprobat de Guvern, vizează achiziția a 12 automotoare, care au 160 de locuri.
Totodată, aici sunt vizate și o serie de servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung, a mai adăugat acesta.
Primele trenuri nepoluante vor ajunge în România
În ceea ce privește rutele vizate, conform anunțului făcut de Scrioşteanu, proiectul va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Bucureștiului și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu.
Pe de altă parte, el a mai adăugat că datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
„Astfel, se vor asigura: trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu, trenuri la o oră între București – Găești – Pitești, trenuri la o oră între București și Târgoviște și 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești”, a anunțat Scrioşteanu pe Facebook.
Secretarul de stat a mai adăugat că trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități. Referitor la costurile acestui proiect, acesta precizează că acestea se ridică la suma de 973 de milioane de euro.
Finanțarea proiectului, asigurată din fonduri externe nerambursabile
În ceea ce privește finanțarea, aceasta este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a mai precizat acesta.
Secretarul de stat a mai adăugat că acest pas este unul extrem de important și contribuie la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050.
„Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050”, a mai spus secretarul de stat.