Hotărârea prevede selectarea de către Ministerul pentru Societatea Informațională, în condiţiile legii, a unui consultant specializat, bancă de investiţii sau consorţiu format dintr-o bancă de investiţii şi consultant juridic, care să aibă capacitatea de a presta şi servicii de investiţii financiare pe piaţa de capital în vederea finalizării privatizării companiei Romtelecom S.A. Atribuţiile consultantului vor consta în acordarea de asistenţă specializată, inclusiv juridică, pe tot parcursul procesului de privatizare, elaborarea tuturor documentelor şi efectuarea tuturor proceselor a căror necesitate apare pe parcursul procesului de privatizare, inclusiv cele care au menirea de a optimiza procesul de privatizare ( divizări, fuziuni, conversie etc.), elaborarea strategiei de privatizare şi propunerea metodei de privatizare. Cheltuielile de privatizare constând în plata consultantului, pregătirea şi realizarea privatizării etc. urmează să fie suportate de la bugetul de stat, în funcţie de sumele aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului pentru Societatea Informaţională.
În vederea organizării procesului de selecție, a evaluării ofertelor consultanților și a selectării consultantului, conform etapelor prevăzute in OG 34/2006, Ministerul va constitui o comisie având un secretariat tehnic, a cărei structură, componență, atribuții și drepturi, mod de lucru se vor stabili prin ordin de ministru. Toate cheltuielile legate de remunerarea comisiei de evaluare și selectare a consultantului pentru întreaga activitate desfășurată vor fi suportate de către Ministerul pentru Societatea Informațională, în limitele sumele bugetului aprobat cu această destinație în cadrul bugetului MSI, la finalizarea procesului de vânzare a acțiunilor Romtelecom S.A., din sumele încasate din vânzarea acestora.
Finalizarea procesului de privatizare este considerată oportună în contextul economic actual și al profitabilității companiei care, iar în anul 2012 a înregistrat un profit de 312.633.865 lei la o cifră de afaceri de 2.728.800.306 lei. Totodată, prin acordurile stand-by de tip preventiv încheiate cu FMI, privatizarea intră în categoria măsurilor elaborate prin reformele structurale menite să asigure creşterea economică, considerându-se că o încredere sporită în rândul investitorilor, cuplată cu privatizările planificate în cadrul programului, vor aduce noi investiţii străine directe (ISD) şi intrări de capital bancar.
„Este a treia oară când statul demarează procesul de finalizare a privatizării Romtelecom, însă, de data aceasta o vom duce la bun sfârșit, într-un mod profesionist și transparent și ne vom focaliza pe obținerea celor mai bune rezultate. Credem că vânzarea de acțiuni și ieșirea Statului Român din acționariat, având în vedere că investitorul privat deține majoritatea acțiunilor, este varianta viabilă, din toate punctele de vedere. În acest moment, opțiunea noastră principală de privatizare este cea legată de listarea acțiunilor la bursa din București. Consultantul selectat ne va ajuta, însă, să identificăm metoda optimă de finalizare a privatizării Romtelecom, care să permită maximizarea profitului pentru Statul Român.”, a declarat Dan Nica, ministrul pentru Societatea Informațională.
Acţiunea de finalizare a procesului de privatizare al S.C. Romtelecom S.A. a demarat inițial în anul 2005. În anul 2008, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale a reluat acţiunile de finalizare a privatizării S.C. Romtelecom S.A., după publicarea H.G. 201/2008 pentru modificarea şi completarea H.G. nr. 727 din 14 iulie 2005 privind unele măsuri pentru finalizarea privatizării Societăţii Comerciale „Romtelecom” S.A., dar acestea nu au avansat.
Situaţia financiară a Romtelecom în ultimii 3 ani relevă faptul că în anul 2010 s-a înregistrat o pierdere de 232.024.620 lei la o cifră de afaceri de 3. 027.936 160 lei , în anul 2011 pierderea se ridica la 884.642.871 lei pentru o cifră de afaceri de 2.803.772.314 lei, în timp ce în anul 2012 s-a înregistrat un profit de 312.633.865 lei la o cifră de afaceri de 2.728.800.306 lei.